Розвиток туризму: Тернопіль бачать, як місто фестивалів

- Якщо в Україні за останній рік потік туристів поменшав на 50%, то в Тернополі падіння не є таким істотним, - каже начальник управління стратегічного розвитку Тернополя Юрій Дейнека. – Звісно, хочеться, аби туристів було більше…

Про виконання міської «Програми розвитку туристичної галузі міста Тернополя на 2012-2015 роки» чиновник нещодавно звітував перед депутатами міської ради. Заслухавши доповідь депутати взяли її до відома. Почута інформація їх, вочевидь, цілком задовольнила. Хоча на ділі - не всі цифри є втішними. Наприклад, протягом останніх років кількість суб’єктів господарювання, які обслуговують туристів, у Тернополі залишається практично незмінною (див. таблицю унизу – прим.).

Розробили туристичний паспорт Тернополя

- Туризм є однією з галузей народного господарства, яка найбільш динамічно розвивається як в Європі, так і на Україні, - каже Юрій Дейнека. – Тож розвиток сфери гостинності ми також визначили як один зі стратегічних напрямів формування конкурентоспроможної економіки міста у межах «Плану стратегічного розвитку Тернополя до 2025 року».

Він нагадав, що управління стратегічного розвитку міста розробило туристичний паспорт Тернополя. У цьому документі визначили пріоритетні напрями розвитку туризму у місті, здійснили облік усіх елементів туристичної інфраструктури, визначили сильні і слабкі сторони туристичної галузі міста. Похвалився чиновник і заходами, що пройшли у рамках туристичного напряму «Тернопіль фестивальний».

-  Протягом 17-19 квітня відбувся мистецький фестиваль «Ї» - захід, який проводиться задля популяризації сучасного українського мистецтва серед молоді, тернополян і гостей міста, - додає він. - Участь у фесті цього року взяли понад 850 осіб, з яких понад 550 – гості з інших міст України.

Також протягом 26-28 квітня проходив міжнародний фестиваль духовної пісні «Я там, де є благословення». Участь у ньому взяли понад 1000 осіб, із яких понад 900 – гості з інших міст України, а також із Молдови та Нігерії. Натомість протягом 16-17 травня відбувався  фестиваль вуличної їжі «Вуличний ринок», який відвідало понад 2000 гостей. До слова, такий же фестиваль планують провести у День міста.

- Протягом 3-5 липня організували рок-фестиваль «Файне місто». У ньому взяли участь понад 70 колективів із України, Росії, Білорусі, Грузії, Австралії, Швеції, Австрії, Польщі, - продовжує чиновник. - Захід відвідали понад 8 000 осіб, із них – 7 тисяч із інших міст України.

Кожен турист сплачує туристичний збір

Постійно здійснюється, за словами Юрія Дейнеки, промоція Тернополя через участь у міжнародних і національних заходах, виставках, конференціях і семінарах. Окрім того, триває співпраця із навчальними закладами - для активізації туристичної діяльності у місті. У рамках виконання заходів Програми розробили і виготовили презентаційні матеріали про наше місто і сувенірно-промоційну продукцію. А також видали інформаційний буклет «Тернопіль фестивальний-2015».

- Завдяки співпраці з представниками туристичних і готельних установ та рестораторами, сформована і оновлюється база даних туристичних організацій і готельних установ міста, закладів громадського харчування, - продовжує чиновник. – Окрім того, з метою визначення рівня розвитку туризму в Тернополі провели оцінку туристичних потоків у місті та проаналізували динаміку цих показників.

До речі, кожен турист, залишаючись на ночівлю у готелях, орендованих квартирах тощо, сплачує туристичний збір (як місцевий збір) - 1% вартості проживання. Наприклад, торік бюджет отримав 58,5 тис. грн збору при плані 69. Натомість у першому півріччі 2015-го уже надійшло у казну 32,6 тис. грн при річному плані 65. Отже, аналіз даних показує, що у 2014 році криза, яка охопила туристичну галузь в Україні, продовжується і в цьому році. Хоча Юрій Дейнека відзначив певну стабілізацію на ринку.

Віра ОЛЕКСАНДРОВИЧ.

Фото - з архіву «Терену»

Динаміка кількості об’єктів туристичної інфраструктури у Тернополі

Роки

Готелі

Ресторани

Туристичні фірми

2013

25

37

51

2014

26

38

60

2015

26

38

61