Салати поштою: фермери з Запорізької області розвивають продажі в соцмережах (Агроновини)

Завдяки співпраці з міжнародними донорами українські фермери не лише можуть отримувати гранти на придбання техніки й обладнання, а й навчаються стратегічного планування бізнесу.

Так, наприклад, подружжя фермерів Віталій та Ольга Шкрибляк під час навчання у Онлайн-школі маркетингу від USAID сформували стратегію бізнесу на найближчі 5 років. Тепер вони продають продукцію через соціальні мережі та розширюють виробництво – крім 11 видів салату виготовляють коктейльні томати.

Фермери створили власну торговельну марку – Fresh Salat. Постачання свіжої продукції з теплиць Шкрибляки здійснюють протягом усього року. Клієнти отримують корисну їжу від фермерів з допомогою звичайних відправлень поштою. Наразі вони розвивають сторінки в соцмережах Facebook та Instagram в форматі мікроблогів.

Виробничі потужності (теплиці для вирощування продукції в закритому ґрунті) і земельні ділянки для вирощування продукції у відкритому ґрунті розташовані у Запорізькій області і дають можливість вирощувати продукцію цілий рік. Сьогодні роздрібний споживчий сегмент складає до 46% доходу фермерів, а гуртовий замовник – близько 54%. Є можливість збільшення обсягів продажів через розвинення сегменту роздрібних споживачів.

Джерело: seeds.org.ua

   

Мільйони доларів заробляють китайські фермери у соціальних мережах

Тоді як в Україні та Європі все ще тривають урбанізаційні процеси – люди виїжджають з сіл та маленьких містечок у мегаполіси, – у Китаї почалися зворотні тенденції.

Все частіше молоді китайці повертаються у сільську місцевість, де жили їх батьки, чи бабусі й дідусі. Пандемія коронавірусу лише прискорила цей процес.

Після початку поширення COVID-19 більш ніж 23 млн китайських робітників-мігрантів не змогли їздити на роботу в міста.

Коли транспортна система країни зупинилася, сільськогосподарська продукція псувалася на сховищах. У той же час споживачі на карантині почали набагато частіше готувати і попит на продукти зріс, повідомляє Bloomberg.

Через це великої популярності в Китаї набув продаж їжі в Інтернеті. Зокрема, більш популярними стали платформи, де фермери продають свої овочі, фрукти та іншу сільськогосподарську продукцію в режимі онлайн – під час відеотрансляцій.

Завдяки цьому за два роки деякі дрібні фермери змогли стати доларовими мільйонерами. Так, наприклад, завдяки соціальній мережі ByteDance Ltd. (китайський близнюк TikTok) фермер Їнь Гуовей (Jin Guowei) з провінції Юньнань, який продає свою продукцію під ніком Brother Pomegranate (Брат Гранат) і має 7,3 млн підписників, за минулий рік заробив 46 млн доларів. Він влаштовує своєрідні онлайн-аукціони і продає фрукти за високими цінами.

Ще одна фермерка, Гуо Ченгченг (Guo Chengcheng), яка має 2,3 млн підписників, отримує більш ніж 50 тис. замовлень і заробляє 1,4 млн доларів на місяць.

Попри популярність таких соціальних мереж, попит на інтернет-продажі від фермера до столу зростає. Китайські малі та середні виробники вже сьогодні не здатні задовольнити його.

Згідно з розрахунками вчених з Китайського аграрного університету, до 2025 року дефіцит талантів для сільської електронної комерції збільшиться на 61,3% до 3,5 мільйонів людей.

Джерело: seeds.org.ua

СоцмережіагрофермериКитайпродажі