Тернопільщина вже знає, як привабити туристів

«Туристична асоціація Тернопілля» підписала Меморандум про взаєморозуміння у сфері туризму та курортів між регіональними асоціаціями провідних туристичних регіонів та міст України. У Києві відбулася непересічна у вітчизняному туристичному просторі подія, а саме - міжнародна конференція Всесвітньої туристичної організації «Брендинг дестинацій: запорука побудови успішної репутації». Брендинг - це процес створення торгових марок та управління ними, прийоми створення особливого враження, які вносять свій внесок у загальний імідж і ставлення цільового сегмента ринку до торгової марки. А слово «дестинація» означає територію, привабливу для туристів завдяки наявності унікальних або специфічних туристсько-рекреаційних ресурсів та відповідної інфраструктури, доведених до споживачів у вигляді готового туристичного продукту задля задоволення їх найрізноманітніших потреб. Іншими словами, це місце призначення туриста, де він має реалізувати мету своєї подорожі. Так ось, Україні випала честь вперше за історію країни приймати в себе таку масштабну подію туристичної галузі, йдеться у спільноті «Туристична асоціація Тернопілля». Як створити позитивний бренд країни та зацікавити міжнародних туристів? Як новоствореним місцевим громадам підвищити власну туристичну привабливість? Такі надзвичайно важливі для України теми обговорювались на дводенній конференції, де представники з 10 країн світу поділилися власним досвідом у туристчній сфері з брендингу дестинацій.

3
Серед учасників конференції – Талеб Ріфаї Генеральний секретар Всесвітньої туристичної організації (World Tourism Organization (UNWTO), Едуардо Сантандер представник Європейської туристичної комісії, Юлія Клименко заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України – керівник апарату, Віце-прем'єр-міністр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Ivanna Klympush-Tsintsadze та спікери з провідних міжнародних організацій та компаній у сфері маркетингу та брендингу країн, міст та туристичних дестинацій, спікери з Всесвітьої туристичної організації, Європейської туристичної комісії, туристичних адміністрацій та національних туристичних організацій країн Європи, а також провідних глобальних компаній – Google, Tripadvisor, Amadeus, Acrobator, Postmen, Minube та інші. Тернопільщину на цьому форумі представляли Тарас Демкура, Назар Яворський, Наталія Волощук. Заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України Юлія Клименко назвала 10 кроків, які треба зробити для розвитку туризму, а саме: розробити стратегію розвитку туризму та курортів на 2016-2020 роки; розробити та затвердити місцеві програми розвитку туризму, утвердити статус туристичної галузі, як важливої складової економіки територіальних громад. Також, йдеться про оновлення законодавства, закладення бюджетного фінансування розвитку туристичних програм, створення мережі туристичних брендів. Серед чинників, які можуть пожвавити туристичні потоки - створення позитивного іміджу України, лібералізація візового режиму для іноземних мандрівників, збір та аналіз статистичної інформації, розробка ефективної моделі управління галузі, створення Національної туристичної організації. За даними Юлії Клименко, кількість туристів в Україні з 2013 року зменшилась у два рази, з 25 млн. до 12 млн. туристів в рік, що є насправді досить мало для такої великої країни. Частка туристичної галузі у ВВП країни сягає не більше одного відсотка. Але Україна має потенціалі ресурси, необхідні для розвитку галузі досягнень показників розвинутих країн світу. Під час проведення конференції голова громадської організації «Туристична асоціація Тернопілля» Волощук Наталія стала одним із 13 підписантів Меморандуму про взаєморозуміння у сфері туризму та курортів між регіональними асоціаціями провідних туристичних регіонів та міст України.

2
Учасники домовилися активно співпрацювати з питань розвитку туризму та курортів в Україні та сприяти створенню Національної туристичної організації. За своєю суттю, НТО є інструментом просування туристичного потенціалу України як за кордоном, так і в межах країни, та має базуватися на активності регіональних та видових професійних туристичних. Регіональні її представники вирішуватимуть питання забезпечення безпеки туристів та захист їх законних прав та інтересів, удосконалення законодавчої бази у сфері туризму та курортів. Також вони забезпечуватимуть комплексного розвитку територій, створення сприятливих умов залучення інвестицій у розбудову туристичної інфраструктури, підвищення професійної підготовки фахівців сфери туризму, посилення співпраці з місцевими органами виконавчої влади. Орест САРМАТСЬКИЙ Фото: «Туристична асоціація Тернопілля»