Тернопільські перевізники хочуть більше грошей, в мерії будуть контролювати їхні прибутки через систему "електронний квиток"
Окремі тернопільські перевізники прямо натякають, що вартість проїзду у маршрутках має зрости як мінімум до 4 гривень. Натомість мерія міста виступає різко проти цього. Більше того, з тернопільськими перевізниками можуть розірвати договір за неналежний рівень надання послуг.
Директор фірми-перевізника товариства «Менс-Авто» Андрій Намака (на минулих виборах балотувався від ВО «Самопоміч» до міської ради), виступив з ініціативою підняти вартість проїзду у тернопільських маршрутках до 4 гривень. Перевізник наводить два аргументи. Перший: підвищення на 1 гривню ціни на пальне. Друга: якщо хочете, щоб маршрутки їздили нормально і не були такими обшарпаними – маєте платити більше.
Однак, різко проти цього виступила мерія Тернополя. Так міський голова Тернополя Сергій Надал заявив, що тема підвищення ціни на проїзд у тернопільських маршрутках навіть не повинна обговорюватися.
«Я навіть не буду обговорювати на даний час тему підвищення ціни за проїзд. Мерія й так пішла їм на поступки. Після того, як з державного бюджету припинили виплачувати кошти на компенсацію перевізникам за перевезення пільгових груп населення, ці кошти були виділені з міського бюджету. Тим більше, наші розрахунки підтверджують, що ціна у 3 гривні зараз цілком ринкова і прибуткова для перевізників. Вже найближчим часом у тернопільських маршрутках запрацює електронний квиток (цей проект вже стартував у місцевих тролейбусах) і тоді стане зрозумілим для всіх, яка ціна економічно обґрунтована. Тому цю тему закрили. Крапка», - наголосив міський голова Тернополя.
Більше того, Сергій Надал запевнив, що з окремими недобросовісними перевізниками можуть бути розірвані договори.
«Останнім часом надходить багато скарг на фірми-перевізники, в тому числі й у соцмережах. Тернополяни скаржаться на жахливі умови в маршрутках – обдерті сидіння, брудні вікна та салон, неналежний технічний стан автобусів. Під час останнього аномального снігопаду багато перевізників саботували та не вивели свої автобуси на рейси. Це грубе порушення їх договірних зобов’язань. Тому вже у найближчий час юридична служба міськради займеться розглядом справ проти недобросовісних перевізників з метою розірвання з ними договорів. Я особисто закликаю тернополян інформувати на гарячу лінію мерії про всі випадки неналежного стану самих автобусів або хамства водіїв з вказаним маршрутом, номерами та фото водія. Ці дані наші юристи відразу візьмуть у роботу», - підсумував Сергій Надал.
До слова, депутат міської ради Роман Торожнюк, самостійно проаналізував рентабельність маршрутного транспорту Тернополя.
Працюючи в Тернопільській районній державній адміністрації начальником відділу інфраструктури, депутат чудово розуміється в громадському транспорті і знає, що вартість проїзду береться не «зі стелі», а прораховується за формулою.
В якості «піддослідного» пан Роман обрав непопулярний маршрут №31, в якому провів час з 10:00 по 12:00 (будній день).
Депутат прорахував усі статті витрат, що несуть перевізники (на паливо, мастильні матеріали, шини,акумуляторні батареї, технічне обслуговування і ремонт автомобілів, амортизаційні та господарські витрати, заробітну плату). Результати просто шокували. Так, згідно підрахунків, вартість проїзду в Тернополі має не зростати, а навпаки знижуватись.
«Опираючись на отримані мною результати, вартість перевезення пасажирів автобусами, які працюють у режимі маршрутного таксі, повинна бути не вищою 2,60 грн»,- заявив Роман Торожнюк.
Важливо, що для експерименту брався ніби-то нерентабельний маршрут №31. Яка ситуація з іншими - можна тільки уявляти.