Тернополянам відкрили портрет фахівця, який робить компанії відомими

Компанія, яка хоче бути впізнаваною на ринку, повинна мати кваліфікованого маркетолога. Саме від цього фахівця залежить те, яким шляхом піде підприємство в розвитку і нарощуванні свого потенціалу на ринку.  У День маркетолога, 25 жовтня, ми запитали про секрети професії у маркетолога землевпорядної фірми у Тернополі Діани Малолєткіної.

- Що підштовхнуло вивчати сферу маркетингу?

- У мене немає профільної освіти, а маркетингом зацікавилась, коли працювала в рекламній агенції. Це творча робота, в якій можна швидко побачити результати. Зрозуміла, що це мені підходить під час професійної конференції, де ділилися своїми здобутками провідні українські маркетологи. А вчилася уже «в полі», працюючи з клієнтами в рекламній агенції, де було дуже помітно хто робить все правильно, а хто ні. А ще багато читала про роботу колег, в тому числі в соц-мережах. Втілювала на практиці вивчене, інколи разом з клієнтами,  інколи самостійно в соц-мережах.

- Якими методами маркетингу оперуєте у своїй роботі сьогодні?

- У компанії ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» ми використовуємо кілька каналів просування. Контент-маркетинг, бо нам важливо показувати свою експертність. Також беремо участь у профільних заходах. Просуваємо свій сайт в пошукових системах для того, щоб клієнтам було зручно нас знайти. Іноді аж занадто, бо телефонують навіть із Харкова.

Колеги

- У чому специфіка маркетингу саме у цій фірмі?

- Специфіка маркетингу землевпорядної фірми в тому, що це складний продукт, плюс ми спеціалізуємося на роботі з агробізнесом (B2B) і тут звичайна масова реклама не працює. Ми постійно намагаємося тестувати щось нове, бо те, що працює для одних, не працює для інших.

- Які особистісні якості мають бути притаманні маркетологу?

- В першу чергу - це цікавість чи краще сказати допитливість, бо в світі постійно відбувається щось нове і маркетологу важливо про це знати. Останнім часом дуже поширений ситуативний маркетинг, а тут головну роль грає швидкість реакції. Важливо бути в курсі тенденцій, подій, знати людей;

також вміння і бажання вчитися, бо таки правий був Сократ, коли пояснював фразу «Я знаю, що я нічого не знаю». Чим більше ми пізнаємо, тим більше відкриваємо невідомого. Є скільки кейсів та ідей, знаючи які не доведеться винаходити велосипед;

а ще маркетолог повинен вміти комунікувати, бо без цього ніяк. Спілкуватися потрібно з колегами, з клієнтами, з конкурентами, з лідерами думок. Це важливо. І головне - втілювати у дійсність все, що ти знаєш, чого навчився.

IW2U0028

- Чи продовжуєте навчання у сфері маркетингу?

- Якщо ти вибрав професію маркетолога, то вчитися будеш постійно, інакше просто не вийде. Намагаюся постійно відвідувати професійні навчання, читати книги, спілкуватися з колегами. Це дуже допомагає в роботі, бо на навчаннях завжди з’являється багато нових ідей.

Жаль, що якісних профільних заходів в Тернополі відбувається дуже мало, а їздити в Київ не завжди є час і змога. На щастя, є багато онлайн-навчань, тому зараз я переважно так і вчуся.

- Що порекомендуєте майбутнім маркетологам?

- По-перше, вітаю – ви вибрали дуже цікаву і потрібну професію. Я вірю, що настане час, коли і про українські компанії будуть говорити у світі нарівні з Apple і Microsoft, а без якісного маркетингу це неможливо. Тому рекомендую цікавитися всім, що відбувається навколо, багато спілкуватися, бо ідеї вони всюди, багато вчитися і звісно натхнення. А ще, на мою думку, майбутнє за профільними спеціалістами, всього знати неможливо. Тому вибирайте собі напрямок і вперед. Успіхів кожному!

До слова, за даними Міжнародного кадрового порталу HeadHunter, 59%  маркетологів – жінки, 53% - віком 26-35 років, 53 % - мають досвіду у роботі більше 6 років.

Фото з архіву Діани Малолєткіної

Це цікавоТернопільтернополянкамаркетологДіана Малолєткіна