У Жешуві, як і в Тернополі, не готові платити за суспільні ЗМІ
За дослідженнями ГО «Детектор медіа», серед тернополян готові платити за суспільний мовник 26% жителів. У свою чергу, в польському містечку Жешув уже впроваджений абонемент оплачує менша половина жителів.
Про досвід роботи жешувських регіональних ЗМІ розповіли під час польсько-німецької школи, яку організував фонд польсько-німецької співпраці спільно з Жешувським і Українським католицьким університетами.
- Абонемент коштує 26 злотих на місяць, - розповів журналіст суспільного телебачення TVP Гжегож Боратин. – Логіка в населення наступна – хтось вважає, що в нас і без цього є гроші, а хтось дійсно не користується телебаченням, а бере інформацію виключно з інтернету. Абонемент є, але жителі кажуть, що використовують телевізор виключно, як монітор для під’єднання до комп’ютера. І не платять.
У результаті, більшість кореспондентів TVP не вважають телебачення основним місцем роботи. Тому немає визначеного формату випуску новин.
- Це можуть бути короткі або довгі сюжети, - продовжив Гжегож Боратин. – На одному плануванні нема жодного кореспондента, на інше – приходять усі. Найбільше не щастить редактору вечірніх новин, який у будь-якому випадку повинен їх здати.
На польському радіо з абонементами ідентична ситуація. Там облаштували студію звукозапису для музичних гуртів. Таким чином знайшли додатковий вид заробітку.
- Жителі не платять абонемент, але ми не зациклюємось на цьому , - розповів редактор «Польського радіо Жешув» (Polskie Radio Rzeshow) Адам Глачинский. – Приміщення дозволяє нам робити невеликі концерти та театральні імпрези. Це пожвавлює нашу діяльність, як у творчому, так і в фінансовому напрямку.
«Польське радіо Жешув» говорить цілодобово, програми орієнтовані на регіонального слухача. Слово і музика – у співвідношенні 50 до 50%.
- Ми повторюємо новини, але змінюємо ракурс, - продовжив Адам Глачинский. – Стараємось орієнтуватись на суспільство. І єдина проблема – фінансування. Недостатність коштів від абонементу змушує шукати комерційні заробітки, де акцент уже зміщується на окрему цільову аудиторію. Місячний абонемент коштує 16,75 злотих.
Процес переходу колишнього тернопільського державного телебачення та радіо до суспільного мовника ще триває. Як зазначив медіа-експерт Андрій Куликов під час круглого столу у Тернополі щодо аналізу роботи цих ЗМІ, у першу чергу потрібно міняти формат передач, починаючи з інтонації ведучих.
- Радіо буде попереду телебачення, адже воно звучить на сучасних гаджетах під час робочої суєти активного населення, - говорив Андрій Куликов. – Тому потрібно хоча б змінити темп, який наразі заколисує слухача чи глядача. Також відійти від звичних тем, які не змушують задуматись над суспільними явищами.
Фото з відкритих джерел