Відродження Тернопільського аеропорту є пріоритетом для облради (фото)
Друге пленарне засідання 3-ї сесії Тернопільської обласної ради відбудеться у вівторок, 31 травня. Депутати планують почати працювати о 10 годині. І першим пунктом порядку денного стане питання про призначення керівника Тернопільського летовища.
Нагадаємо, про перше засідання сесії облради, яке відбулося 12 травня, «Терен» докладно писав ТУТ, ТУТ, ТУТ і ТУТ.
Леоніда Кожевникова поміняють на Юрія Малецького
У Тернопільського аеропорту – цікава історія. Підприємство, що належить облраді, у січні 2006 року купила фірма ПП «Сервіс-центр-Стрий», співвласником якої був австрієць Крістіан Чернер. Це сталося ще за каденції голови облради Анатолія Жукінського. Оскільки пан Чернер не вніс за покупку ані копійки, у Господарському суді Тернопільської області, за позовом регіонального представництва Фонду держмайна України в області, розірвали договір купівлі-продажу. Австрійця змусили сплатити 6,4 млн грн неустойки, що становить 20% від суми, за яку продали летовище — 32 млн грн. Утім, попри численні заяви політиків і обласної влади, відродити підприємство відтоді не вдалося. Останнім часом воно ще й «обросло» мільйонними боргами.
Тож в обласній раді вирішили звільнити нинішнього директора комунального підприємства «Тернопільавіаавтотранс» і призначити на його місце чоловіка, який уже обіймав цю посаду. Точніше – про це домовилися на комісії із питань соціально-економічного розвитку, промисловості, енергетики, транспорту, зв’язку, туризму, курортно-рекреаційної і зовнішньоекономічної діяльності. Отже, Леонід Кожевников втратить крісло керівника, натомість у нього повинен сісти Юрій Малецький.
Останній уже очолював колектив летовища із 2009-го до 2010 р. Депутати облради звільнили його із формулюванням «через невиконання своїх посадових обов’язків» 20 серпня 2010 р. Не секрет, що саме тоді обласний осередок ВО «Батьківщина» (БЮТ), до якого належить Юрій Малецький, опинився «в опалі». Адже «бютівці» відмовилися брати участь у роботі обласної ради, обраної під час дочасних виборів у березні 2009 р. Тепер вони – знову «на коні». До того ж, голова обласного осередку ВО «Батьківщина» Василь Деревляний обіймає посаду першого заступника голови облради.
Після 2009-го усе «законсервували»
Оскільки подейкують, що саме Василь Деревляний наполягає на кандидатурі Юрія Малецького, кореспондент «Терену» звернувся по коментар до політика.
- По-перше, Юрій Малецький – зовсім не мій протеже, як дехто каже, - розповідає політик. – Він просто уже довів, що може ефективно там працювати. Поки він був директором, то у летовища не було жодних заборгованостей, ми обгородили територію і таке інше. Він там буде на своєму місці. По-друге, за нього ще не голосували. Коли дійшла черга до розгляду питання і коли Малецький відповів на запитання депутатів, так сталося, що вже не було кворуму. Тож ми перенесли голосування на наступне засідання. Повірте, він буде призначений директором.
У новообраній обласній раді, де більшість нині становлять депутати від Блоку Петра Порошенка (БПП) і БЮТ, вирішили повернутися до питання відновлення роботи комунального підприємства. У рамках цільових державних програм до розвитку аеропорту планують залучити як інвестиційні, так і бюджетні кошти.
- Відродження Тернопільського аеропорту є одним із пріоритетів обласної ради цього скликання, - пояснює Василь Деревляний. – За дорученням голови, саме я займаюся нині цим питанням. Нагадаю, саме з ініціативи «Батьківщини» у 2006 році ми відсудили ті 150 гектарів у горезвісного підприємця, який просто хотів усе там знищити і забудувати житлом (за чутками, Крістіан Чернер був підставною особою тернопільського забудовника Зіновія Щепановського, який через свої оборудки врешті потрапив до в’язниці – прим.). Та сталося, що після 2009-го усе «законсервували», бо в аеропорту практично ніхто нічого не робив.
«Аеропорт обов’язково працюватиме»
Перші кроки щодо відновлення летовища уже зроблені. За словами пана Деревляного, завершується процес виготовлення державного акту на землю. Коли цей документ буде, то вже ніхто не зможе зазіхати на територію аеропорту.
- Хочу, аби ніхто не спекулював цим питанням, адже усі керівники обласних ради і адміністрації одностайні у тому, що летовище у Тернополі має бути, - наголошує Василь Деревляний. – Тож не дивно, що проект створення Логістичного центру на базі аеропорту представляли на недавньому інвестиційному форумі. Запевняю: «на ліво» тепер не паде ані гектара!
Оскільки на «Тернопільавіаавтотрансі» зараз «висить» близько 6 млн грн боргів, то першочерговим завданням є їх погашення. Окрім того, треба отримати всі необхідні сертифікати, аби запустити аеропорт у мережу.
- Нещодавно ми отримали кілька заявок – у Тернопіль хотіли летіти літаки, але ми ще не маємо всіх документів. Зробимо це і аеропорт обов’язково працюватиме! – підсумовує політик.
Віра ОЛЕКСАНДРОВИЧ
Фото автора і з відкритих джерел