Відсутність доріг, ніякої інфраструктури та вказівників – сумна реальність туризму Тернопільщини

Розвиток туристичної галузі завжди ставили у пріоритет на Тернопільщині. Перлиною краю вважаються унікальні печери Борщівського району, зокрема найпопулярніша – «Кришталева». Відсутність доріг та інфраструктури поблизу печери – відлякує туристів. Хто і за який кошт повинен впорядкувати об’єкт та як безгосподарність руйнує туристичну галузь області, – дізнавались журналісти «ТЕРЕНУ».

Два з половиною кілометри екскурсійної траси; унікальні кристалічні породи шліфувались тут  мільйонами років.  Та якщо ви вирішите поїхати на екскурсію до Кришталевої печери, доведеться пройти «сім кіл пекла».  Якщо ви не маєте місцевого гіда, то шляху  до печери точно не знайдете, тут жодних вказівних знаків чи орієнтирів.

Доріг тут просто немає, суцільні ями та вибоїни. Їдучи до печери, ризикуєте загубити колеса чи загрузнути у калюжах.

На ремонт дороги, що веде до Кришталевої печери,  потрібно понад 10 мільйонів гривень. Лише 300 метрів, із двох необхідних кілометрів дорожнього покриття, вдалось відновити минулого року за кошт обласного бюджету.  Далі справи не просунулись. Сьогодні готують проекти для фінансування з фонду регіонального розвитку.

Відлякує туристів і відсутність інфраструктури. Тут не те що сувенір, води ніде придбати.

Ми були першими відвідувачами цього року і, напевне, єдиними. Найбільше туристів тут звісно влітку, екскурсія вартує від 15 гривень.

 – Печера щороку наповнює обласний бюджет на пів мільйона гривень, а сільській раді з цих коштів виділяють смішну суму – триста гривень у квартал, - каже голова села Кривче Володимир Базюк.

Оскільки, туристичний об’єкт на балансі обласного комунального підприємства,  піклуватися про інфраструктуру мали б з Тернополя. Обласні чиновники визнають неефективність такої роботи, через віддаленість до обласного центру і незнання проблеми.

Поки печеру не передадуть на баланс місцевої громади, ні сільська рада, ні районна влада  не можуть бути зацікавленні в облаштуванні та популяризації туристичного об’єкта.  Такий приклад – відзеркалює усю ситуацію в сфері туристичної галузі Тернопільщини.

 Яна ФРИДРАК