Вже відомо, хто «підсів» на шафран (Агро-новини)
Фермер в селі Любимівка Херсонської області почав розвиток виробництва найдорожчої спеції у світі — шафрану.
Олег Демченко засадив шафрановими крокусами лише 5 сотих експериментальної ділянки, з яких зібрав близько 250 грамів спеції, однак планує розширювати плантацію, пише «Експресс».
За його словами, Україні за один грам шафрану платять $5, а на світовому ринку — вдвічі дорожче. Тож на невеличкій грядці можна заробити від 30 до 60 тис. грн.
Цибулинки висаджують у червні-липні, а в жовтні-листопаді з'являються квіти. Вони цвітуть лише 10-15 днів. Але чим швидше зібрати і висушиш врожай, тим кращою буде якість приправи, а значить і ціна. Двоє людей, з його досвіду, можуть зібрати врожай із площі 20 сотих.
«Невибагливі, посухостійкі, прибуткові. Щоправда, кілограм садивного матеріалу коштує недешево — €4,5. Але я вже підрахував — витрати повністю окуповуються через два роки. Першого сезону з одногектарної плантації збирають майже чотири кілограми врожаю, а в наступні — від 8 до 16. За кілограм королівської присмаки платять €1500-2500. От і порахуйте, скільки можна заробити на одногектарній площі», — розказав Демченко.
Крім того від додав, що ці квіти ростуть на одному місці до 8 років і щосезону врожай збільшується.
Експерт: Цукрові заводи активно модернізуються
Бурякоцукрова галузь України останнім часом здійснила неймовірний прорив в підвищенні якості продукції, зокрема заводи активно модернізують виробництво і для виготовлення однієї тонни цукру потрібно все менше сировини.
Про це розповіла керівник аналітичного відділу «Укрцукор» Руслана Бутило, інформує прес-служба асоціації.
«Окрім того, збільшується середня потужність цукрових заводів — за 5 років на 740 т цукрових буряків на добу, а за 25 років — на 1,2 тис. т цукрових буряків на добу», — прокоментувала експерт.
Що стосується експортного потенціалу галузі, вітчизняні виробники за останній рік зуміли повністю змінити географію поставок та наростити виробництво цукру І-ої категорії, який користується попитом на міжнародній арені.
«За 2016/17 МР реалізували на зовнішні ринки 732 тис. т цукру і лідером з імпортерів є Шрі-Ланка. Проте, ринок ЄС є пріоритетом номер один для виробників, тому ми неодноразово наголошували на необхідності збільшити квоти на поставки цукру в ЄС в 15 раз до 200 тис. т.», — пояснює Руслана Бутило.
Аграріям треба зосередитися на збуті, а не виробництві — ізраїльський експерт
Українським фермерам треба зрозуміти, що їхнє основне завдання — продаж с/г продукції. Коли фермер зрозуміє, що виробництво — це лише спосіб, тоді він зможе досягти більшого, пишуть на сайті Українського проекту бізнес розвитку плодоовочівництва.
Таку думку висловив фахівець із бізнес-менеджменту та управління маркетингом Міжнародного Навчального Центру ім. Голди Меїр на горі Кармель (Ізраїль) Яків Гороховський.
«Щоб підняти бізнес, перше, що треба — віра в себе, в свої сили. Друге — зрозуміти глобально, що таке бізнес, тобто не виростив-продав, а що таке ланцюжок від насіння до кінцевого споживача. Важливо ще й побачити, де ти знаходишся в цьому ланцюжку і що потрібно додати. Третє — при наявності першого і другого, зробити крок вперед», — розповів експерт.
Фахівець наголосив, що українським фермерам потрібно навчатися й удосконалюватися.«Після одного з тренінгів по бізнесу я вже знаю, що зроблю в першу чергу. Розділю ролі в нашому сімейному бізнесі, розширю асортимент, буду фасувати мед в стіки. І піду далі», — каже пасічниця Олена Котик із Запорізької області.
А виробниця полуниці, часнику, кавунів з Одеської області Ольга Ігітян розповіла, що після навчання дізналася, як написати бізнес-план для створення кооперативу спільно з іншими виробниками ягід, щоб заморожувати великі партії та виходити на експорт. Фермерка каже, мовляв, по-іншому подивилася на свій бізнес, зрозуміла, що можна розробляти додаткові напрямки.