Як діяти, якщо випадково розбили товар у магазині: права споживачів

Кроки, які варто зробити, щоб захистити свої права та уникнути тиску з боку працівників магазину

Чи зобов'язаний споживач оплачувати товар, якщо він випадково його розбив в магазині? Про це розповіли в Головному управлінні Держпродспоживслужби в Тернопільській області.

Згідно зі ст. 323 Цивільного кодексу України, до моменту оплати товару відповідальність за його пошкодження несе магазин, а не покупець. Тобто випадкове пошкодження товару не зобов’язує покупця компенсувати збитки.

Обов’язки магазину включають надійне розміщення товару, особливо крихкого, встановлення попереджувальних знаків і контроль за чистотою та безпекою підлоги.

Згідно із Законом України «Про захист прав споживачів», працівники магазину не можуть примушувати покупця одразу платити, утримувати товар без згоди, погрожувати чи вимагати документи, а також змушувати підписувати акти чи «визнання вини».

Що ж робити, якщо товар випадково розбили? Повідомте персонал і залишайтеся на місці. Не підписуйте нічого без розуміння, зафіксуйте подію (фото, відео) та вимагайте копію акту, якщо він складається. У разі тиску або неправомірних вимог, викликайте поліцію.

Фото з відкритих джерел

правамагазинспоживач