Як нараховуватимуть плату тернополянам, які не встигли вчасно подати показники газових лічильників?
Відповідно до Закону України “Про ринок природного газу”, нових Правил постачання природного газу та “Кодексу газорозподільчих систем”, затвердженого Постановою НКРЕ, яка зареєстрована у Мін’юсті, споживачізобов’язані щомісяця подавати показники лічильника. Зауважимо, що у відповідності до нового «Кодексу газорозподільних систем», затвердженого НКРЕ, процедура та терміни передачі показників змінені.
Згідно із нововведенням, тепер показник слід фіксувати першого числа місяця та передавати газовикам до п’ятого числа, а не у останні дні місяця, як раніше.
Якщо у службі вчасно не отримали показника від споживача, нарахування все одно здійснюється, пояснює заступник директора ДП «Газпостач» ПАТ «Тернопільміськгаз» Галина Голоюха. У таких випадках проводять прогнозоване нарахування за спожитий газ вiдповiдно до методики, передбаченої пунктом 13 Правил надання населенню послуг з газопостачання.
– Нарахування вартостi спожитого газу за особовими рахунками споживачiв проводять за повний календарний мiсяць. Тобто, якщо споживач не подав показники за повний календарний мiсяць, газове господарство проводить нарахування за послуги з газопостачання на пiдставi планових платежiв. У такому разi до спожитої кiлькостi газу станом на число, коли були знятi показники лiчильника газу, додається прогнозований обсяг використаного газу споживачем до кiнця мiсяця. Проте якщо споживач за цей перiод спожив менше газу, нiж йому нараховано, то наступного мiсяця вiдбувається корекцiя вiдповiдно до показникiв його лiчильника і оплата перейде на наступний місяць. У пiдсумку, кожен споживач, який має газовий лiчильник, заплатить тiльки за фактично використанi кубометри газу, – роз’яснює фахівець.
У ДП «Газпостач» ПАТ «Тернопільміськгаз» для точності здійснення розрахунків рекомендують все ж подавати покази вчасно. Це допоможе запобігти завищеним сумам у квитанціях споживачів.
-Якщо до п’ятого числа кожного місяця споживачі подаватимуть показники, жодних розбіжностей не виникатиме. Якщо така ситуація вже трапилася, варто особисто прийти в ДП «Газпостач» ПАТ «Тернопільміськгаз» і написати заяву, яка обов’язково буде розглянута у місячний термін. Завдяки їй ми зможемо дізнатися, скільки газу фактично використала людина. Особливо важливо подавати показники вчасно тим людям, які мають пільги чи субсидії, адже від цього залежить правильність їх нарахування. Навіть у ситуаціях, коли споживач, що має пільги, не може вчасно подати показники (перебуває у лікарні, переживає певні життєві труднощі тощо) варто попросити когось із рідних все ж подати точний показник за спожитий газ, – наголошує Галина Голоюха.
Нагадуємо, що розрахунковим перiодом сплати за газ є календарний мiсяць. Платежi потрiбно здiйснювати до 10 числа мiсяця, наступного за розрахунковим. До речi, для зручностi клiєнтiв, вже найближчим часом на сайті gazpostach.te.ua працюватиме “Особистий кабiнет споживача”, зареєструвавшись у якому кожен споживач зможе, не виходячи з дому, внести показники лiчильника газу та звiрити стан особового рахунку. Показники лiчильника газу можна передати на сайті tmgaz.te.ua за допомогою сервісу eps.te.ua, через термінал «Приват Банку» або ж за номером багатоканального телефону 51-95-95, який працює у будні від 8.00 до 20.00 години. Здійснити подачу показників можна і за допомогою спеціальних скриньок, вкинувши туди аркуш із необхідними даними.
Адміністрація ДП «Газпостач» ПАТ «Тернопільміськгаз»