Юні науковці з Тернопільщини знають, як ефективно зберігати енергію (фото)

Школярі з Тернопільської області стали переможцями Всеукраїнського конкурсу з енергозбереження.

Цікавий проект для допитливих дітей.

Під гаслом «Збережемо енергію – збережемо Планету» в Національному еколого-натуралістичному центрі учнівської молоді відбувся фінальний етап Всеукраїнського конкурсу молодіжних проектів з енергоефективності «Енергія і середовище». Організатор конкурсу - освітній проект SPARE. Це - найбільший міжнародний освітній проект для школярів з питань змін клімату та енергетики, повідомили «ТЕРЕН» у Тернопільському обласному відділенні Малої академії наук України.

Але, перш ніж розповісти про учасників конкурсу з Тернопільщини, трішки про самий проект.

Отож, міжнародний шкільний освітній проект з раціонального використання ресурсів  та енергії SPARE(School Project for Application of Resources and Energy)   започаткований Норвезьким товариством охорони природи ще у 1996 році. Його мета – виховання екологічної культури у дітей і зосередження уваги громадськості на проблемах раціонального використання енергії, енергоресурсів та охорони навколишнього середовища. Нині в проекті SPARE беруть участь  школярі із 20 країн світу. Проект в Україні здійснюється за підтримки Міністерства освіти і науки України, Національного агентства України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів, посольства Королівства Норвегії в Україні. Проект цікавий тим, що він не стільки навчає дітей, скільки формує певний тип мислення, мотивацію економії енергії, сприяє залученню молоді до участі в енергозберігаючих проектах. А ще – він привертає увагу суспільства до проблем змін клімату, раціонального використання ресурсів та енергії, енергозбереження.  Школярі на практиці досліджують енергоспоживання у школі та вдома, шукають реальні шляхи економії енергоресурсів та, по можливості, впроваджують їх у життя.

Україна – активний учасник екологічного проекту.

В Україні проект розпочав свою діяльність у 2002 року.  Національний координатор проекту - громадська організація «Екологічний клуб «Еремурус». Україна одна із найбільш активних країн-учасників проекту SPARE. В рамках співпраці з Центральним та обласними Інститутами післядипломної педагогічної освіти, Міністерством освіти і науки України та за підтримки партнерів проекту в Україні було віддруковано та безкоштовно поширено понад 25000 примірників посібника SPARE, 6000 комплектів інформаційно-методичних матеріалів. Також проведено низку Всеукраїнських науково-практичних семінарів, тренінгів, олімпіад, що сприяють розвитку екологічного виховання, формуванню відповідального ставлення до навколишнього середовища, орієнтованого на сталий розвиток суспільства.

Конкурс – стартовий майданчик для майбутніх науковців.

Свідченням активної підтримки проекту в регіоні є активна участь шкіл у найрезонанснішому заході – міжнародному щорічному конкурсі шкільних проектів з енергоефективності «Енергія та середовища». Конкурс охоплює понад 20 тисяч школярів з усіх регіонів України. Активну участь у проекті беруть  і вчителі загальноосвітніх навчальних закладів, ліцеїв, гімназій, училищ та  навіть викладачі вищих навчальних закладів. З огляду на успішний розвиток проекту SPARE  в Україні. Проект активно співпрацює і з іншими державними і недержавними структурами, що опікуються підвищенням обізнаності молоді та широких верств населення з питань енергозбереження та енергоефективності.

Знай наших!

Цьогорічний конкурс проходив під гаслом «Збережемо енергію – збережемо Планету». Його основна мета - пошук й підтримка обдарованої учнівської молоді, залучення її до навчально-практичної діяльності з проблем енергоефективності та раціонального використання ресурсів. Конкурс проводився у таких номінаціях: «Проект з енергозбереження, енергоефективності або поновлюваних джерел енергії», «Проект: Моє енергетичне рішення», «Інформування суспільства/пропаганда енергоефективності». Педагогічні працівники брали участь у номінації «Урок та різні дидактичні матеріали на тему “Прості енергетичні рішення проти змін клімату”».

За рішенням журі з понад 180 учнівських робіт для участі в фіналі було відібрано 38 кращих робіт.

Переможцем конкурсу у номінації «Проект з енергозбереження, енергоефективності або поновлюваних джерел енергії» став Віталій Михайличенко, учень 8 класу Борщівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів. Віталій навчається у Тернопільському обласному відділенні Малої академії наук України. Його робота, що здобула перемогу - «Проект електрохімічної комірки з електретними електродами». Керівник - Мулярчук Андрій Петрович, викладач технічних дисциплін Тернопільського обласного відділення Малої академії наук України.

Третє місце здобула Тетяна Вербицька, учениця 9 класу Чортківського Центру науково-технічної творчості і дозвілля учнівської молоді з роботою: «Конструкція колеса вітрової турбіни». Керівник - Хаба Богдан Михайлович, керівник гуртків цього навчального закладу. А ось в номінації «Інформування суспільства та пропаганда енергоефективності» третє місце вибороли Тетяна Брацюнь, Аліна Масевська, Христина Іванців,

учениці Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 27. Вони підготували роботу «Енергія у нашій школі». Керівник - Олександра Мирославівна Мельник, вчитель географії та економіки цієї школи. Також учасниками конкурсу були вихованці Тернопільського обласного відділення МАН Юлія Сенюта та Соломія Мацишин, роботи яких за рішенням компетентного журі були обрані з-понад близько двохста учнівських робіт.

Для учасників фіналу в навчально-науковому Аудиторіумі «Клімат-Еко-Енергія Україна» було проведено тренінг: «Енергозбереження починається з кожного з нас», також тренінг «Еко-мікс – ігрова програма», - повідомили у Тернопільському обласному відділенні Малої Академії Наук.

Орест Сарматський

Фото: ТОВ МАН 

Фотофакт