Звернення Ради національно-патріотичних сил Тернопільщини «Нація і держава»

До Українського народу, Президента України, Верховної Ради України, Тернопільської обласної ради, Тернопільської ОДА.

За роки незалежності українці пережили багато реформ, більшість з яких були спрямовані на пограбування нашого народу, нечуваного збагачення окремої касти олігархів. Пригадаймо, як проходила приватизація державного майна. Тоді, коли держава гарантувала, що кожен громадянин України стане власником 1/52 мільйонної частки державного майна, яке було створено важкою працею декількох поколінь українців, майном заволоділи через різні шахрайські схеми кілька десятків олігархів, більшість з яких не є етнічними українцями.

Для реалізації цього злочину шляхом банкрутства було знищено високотехнологічні і наукомісткі галузі промисловості України.

Реформування галузей освіти, охорони здоров’я, пенсійної реформи тощо призвели до повернення корупції в освіту, охорону здоров’я, значного підвищення пенсійного віку для жінок і чоловіків та суттєвого зменшення пенсій. Ухвалення Податкового Кодексу призвело до знищення малого та середнього бізнесу, масового безробіття. Реформування Збройних Сил України призвело до знищення боєздатності української армії, втрати ядерної зброї та ядерного статусу держави.

Сьогодні розпочато реалізацію так званої адміністративно-територіальній реформи, яку влада проводить «згори», не радячись із українським народом, а якщо такі консультації проводяться – вони носять досить таки формальний характер по причині того, що Верховною Радою України без обговорення із громадськістю прийнято Закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», а Кабінетом Міністрів України без відповідних консультацій прийнято методику проведення реформи, де закладено формальний підхід, що базується на простих математичних підрахунках, не беручи до уваги територіальних, історичних, культурних особливостей українських земель.

Більшість українського народу не розуміє суті запропонованих державою змін. В основному дискусії, що мають місце у засобах масової інформації зводяться до територіального розподілу. Рідкісні лектори оперують цифрами – 20 кілометрів, не менше 12,5 тисяч, наявність інфраструктури та ін. Регіональна експертна група стала по своїй суті формальним придатком, який не має впливу на хід реформи, а є швидше її рупором.

А як бути тим населеним пунктам, що в радянські часи через свою патріотичну позицію попали в так звані «чорні дощечки» і приречені були на повільне вимирання? На зорі новітньої Української держави їм теж не пощастило отримати якусь перспективу розвитку з причини гіперінфляцій та інших фінансових негараздів, а попросту за перерозподілом майнових благ тодішній правлячій еліті було не до таких, на їх думку, дріб’язкових питань.

Робота регіональної експертної групи нагадує нам спробу перевіреним стахановським методом проштовхнути кимось погано сплановану зміну. Чому український народ був усунений на етапі напрацювання методики адміністративно-територіальної реформи? Закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» прийнято за старою формулою, - «Ви обрали депутатів, а вони зреалізували делеговане вами їм право!» Український народ не делегував даному складу Верховної Ради України повноважень знищувати українське село. Даний Закон приймався в часи, коли українці переживали за наших солдатів під Дебальцево!

Ми звертаємось до керівництва держави та місцевих органів влади:

адміністративно-територіальну реформу держави ніхто в світі не проводив поквапом, тим більше в умовах війни;

вимагаємо від Верховної Ради України внести зміни до недосконалого, на нашу думку, Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» із врахуванням необхідності зміни графіку проведення даної реформи;

вимагаємо від Уряду України та Верховної Ради України переглянути методику проведення реформи. Змінити формально-адміністративний вектор на широкий діалог в суспільстві в плані  напрацювання методичних підходів, які будуть враховувати не лише арифметичну складову, але візьмуть до уваги історичні, етнічні, географічні та культурні традиції краю;

на основі змінених методичних вимог оголосити графіки широких громадських слухань, щоб у них могли взяти участь не лише мешканці певних населених пунктів, де часто відчувається брак фахівців з адміністративного права, але й із залученням представників громадських організацій даного регіону;

діалог із населенням вибудувати в кілька етапів – а) інформування та первинне обговорення, б) вивчення пропозицій «знизу» та консультації і з регіональною експертною групою, в) остаточне погодження змін на рівні окремих територій;

напрацьовані пропозиції винести на обговорення та остаточне затвердження місцевими представницькими органами влади.

                       

З повагою:        

Тернопільська крайова організація Народного Руху України         

Голова А.В. Вихрущ                                                                                                                                            

Тернопільська обласна організація Політичної партії       «Громадянська позиція»

Голова П.Д. Ландяк                                                                                                                   

Тернопільська крайова організація Української  республіканської партії

Голова Т.П. Вашків                                                                                                             

Тернопільська обласна організація Конгресу Українських Націоналістів                                                                         

Голова В.М. Ткач                                                                                                                                                           

Тернопільська крайова організація  Політичної  партії      УНА–УНСО 

Голова Ю.В. Симчишин                                                                                                               

3 червня 2015 року