«Бездомні краєвиди» Анатолія Дністрового покажуть у тернопільському «Бункермузі»
Тернопільська галерея «Бункермуз» 2 травня запрошує на відкриття персональної виставки тернопільського письменника і художника Анатолія Дністрового «Бездомні краєвиди» (живопис, графіка). Початок заходу о 17:00. Вхід вільний.
Роботи виставки демонструють мистецькі пошуки Анатолія Дністрового впродовж останніх п’яти років.
Головна тема робіт – психологічна: території без місця і часу, звільнені від людського досвіду, не обтяжені місцями пам’яті. Тому знаково-образна система митця відповідає цьому задуму і позбавлена прив’язок до певної географії: в ній не має антропологічного «минулого» чи «майбутнього». Ставка робиться на відчуття і тривогу. Проблематика бездомності сучасної людини є наскрізною також для поезії й прози Анатолія Дністрового, а в живописі її актуалізація вирішується за допомогою інструментів абстрактного та нового пейзажу, до яких жанрово тяжіє митець.
– Минуле, теперішнє і майбутнє настільки переобтяжені надмірним антропоцентризмом, «слідами» його пресингу, що все більше виникає потреба в такій непорушній тиші, яку колись пропонувала метафізична поетика зі своїми безмежними просторами. Вона загинула під впливом цивілізаційного прискорення та розщеплення звичних автентичних тіл. У своїх живописних практиках я пропоную індивідуальну мандрівку для кожного: не до себе – в минуле чи майбутнє, а, радше, від себе. Мандрівку без людей, без їхньої присутності, – каже автор.
БІОГРАФІЧНА НОТА
Анатолій Дністровий – романіст, поет, есеїст, художник. Народився 1974 року в Тернополі. Член Українського осередку Міжнародного ПЕН-клубу, засновник та учасник літературної групи «Друзі Еліота» (1993−1996).
Закінчив історико-філологічне відділення Ніжинського державного педагогічного інституту імені Миколи Гоголя (1997), у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка захистив дисертацію, присвячену розумінню історії українським радикальним націоналізмом (2000). Кандидат філософських наук (2001).
Автор двадцяти книжок поезії, есеїстики, прози, поміж них: романів «Пацики» (2005, друге видання 2011; фіналіст Книга року ВВС-2005, входить у ТОП-20 кращих романів доби Незалежності за версією сайту «Інсайдер»), «Тибет на восьмому поверсі» (2005, друге видання 2013), «Дрозофіла над томом Канта» (2010, фіналіст Книга року ВВС-2010, кращий роман 2010 року за версію порталу «Буквоїд»), «Сніданок на снігу» (2014), поетичних збірок «Покинуті міста» (2004), «Хроніка друкарської машинки» (2009), «Черепаха Чарльза Дарвіна» (2015), збірок есеїстики «Автономія Орфея: варіації на тему поетичної творчості та навколо неї» (2008), «Злами й консенсус: шість есеїв на захист ліберальної демократії в перехідних умовах» (2008), «Письмо з околиці» (2010), «Глобус Карла Маркса: есеї з соціальної та політичної критики» (2015). У 2019 році вийшов роман «Б−52».
Поетичні та есеїстичні твори перекладалися на вірменську, польську, словацьку, англійську, французьку, сербську, чеську, італійську мови і відзначені кількома літературними преміями.
У напрямку живопису працює з 2013 року.
Персональні виставки: «Допінг духу» (FREUD HOUSE cafe art club, Київ, 2014); «Малий формат» (Культурний центр видавництва «Смолоскип», Київ, 2014), «Ірреальні пейзажі»: Національний музей Тараса Шевченка, Київ, 2014). «До горизонтів» (галерея «ABC-art», Київ, 2019).
Роботи зберігаються в приватних збірках України, Молдови, Франції, Канади, а також у Національному музеї Тараса Шевченка, Харківському літературному музеї.