Біоупаковка з України перемогла на міжнародному конкурсі (Агро-новини)

Проект біоупаковки FoodBIOPack Сумського національного аграрного університету виграв в номінації сталого розвитку на міжнародному конкурсі University Startup World Cup.

Про це повідомляється на сторінці проекту Startup Kyiv в Facebook.

– Це історичний момент. Це новий крок на шляху до екологічно чистого майбутнього. Це нова сторінка в історії. Це те почуття, коли ти окрилений і відчуваєш себе творцем. Наша команда FoodBIOPack виграла в номінації «Sustainability Award», – йдеться в повідомленні.

Раніше iAgro розповідав про винахід органічних пакетів українцями. Тоді вони також стверджували, що винахід придатний до вживання в їжу.

Довідково: проект FoodBIOPack спрямований на вирішення глобальної проблеми пластикового забруднення. Він базується на інноваційних технологіях біодеградуємих матеріалів для упаковки продуктів харчування. Після використання упаковка може бути повторно використана у виробництві біоматеріалів або включена в органічні добрива.

Ложка дьогтю: Україна ризикує вибути з лідерів щодо експорту меду

2402 (Copy)

Експорт українського меду за дев’ять місяців нинішнього року знизився до 27,77 тис. т, тобто на 40% в порівнянні з аналогічним періодом 2017-го, свідчать дані ДФС України.

Цю тенденцію підтверджує і національний консультант Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Ганна Бурка. За її словами, у вересні 2018 року експорт меду з України знизився на 39% в порівнянні з вереснем 2017 року, склавши 5,7 тис. тонн.

– Очевидно, що ми втрачаємо не тільки в натуральному і грошовому вираженні, але й свої позиції на ключових ринках збуту українського меду, – підкреслила Ганна Бурка.

Серед основних причин такої ситуації експерти називають скорочення виробництва, неузгодженість цінової політики пасічників і експортерів, внутрішню конкуренцію між українськими експортерами на зовнішніх ринках, а також прагнення бджолярів «притримати» ресурс для подальшої реалізації за вищою ціною.

Роман Палій, аналітик компанії Pro-Consulting, пріоритетним фактором вважає зменшення обсягів виробництва.

– Виробництво меду в країні носить переважно «аматорський» характер: з 80-100 тис. тонн загального обсягу на частку сільськогосподарських підприємств припадає до 10%, решта належить домашнім господарствам. Це обумовлює хворобливу реакцію виробників на зміни ринкової кон’юнктури, оскільки вони сильно залежать від цін і обсягів замовлень, – говорить він.

Небажання реалізовувати свою продукцію за закупівельною ціною нижче торішньої бачить головною причиною просідання експорту Вадим Паньківській, комерційний директор ТОВ «Бартнік», голова правління Української асоціації експортерів та переробників меду.

– Ціни, встановлені сьогодні ринком, пасічники не вважають адекватними. За їхніми прогнозами, ціна на український мед до весни 2019 року має зрости щонайменше вдвічі, – запевняє останній. І нагадує: в лютому-березні 2018-го експортери меду протягом двох тижнів штучно підвищили цінову планку закупівлі майже до 2 доларів за кг.

– Бджолярам це сподобалося і вони сподіваються, що така ситуація знову повториться. На сьогодні закупівельна ціна меду в середньому становить 1,3-1,5 дол. за кг, – уточнює Паньківський.

Петро Вергелес, заступник голови Асоціації пасічників України, керівник Товариства пасічників у Білій Церкві, вважає позицію бджолярів виправданою.

– Продавати кілограм меду за ціною двох пляшок мінеральної води — це злочин по відношенню до своєї праці. Не може в Україні мед коштувати 1 долар, коли в сусідній Білорусі його ціна близько трьох доларів, а в Молдові – 3,5 євро, – вважає він.

Зниження експорту пояснюється розбіжностями між учасниками ринку, а також своєрідними методами боротьби українських пасічників з низькими закупівельними цінами на мед, підтверджує Володимир Стретович, президент Союзу пасічників України. За його словами, експортери укладали договори з термінами поставок на вересень і жовтень, не погодивши ціну з бджолярами і не забезпечивши стабільний канал постачання ресурсу. Але оскільки закупівельні ціни в цей період були гранично низькими, пасічники вирішили притримати продукт в надії на «кращі часи».

– В результаті ми відстали від графіка минулого року, коли ціна була вищою. Але тоді пасічник ще не спіймав кон’юнктурний момент, що ресурс можна продати і в січні. І якщо його зберігати, то реалізація можлива і в два рази дорожче, – пояснює Стретович. І прогнозує, що бджолярі можуть збільшити обсяги продажів до кінця року, коли закупівельна ціна на мед виросте на 5-6 грн.

Безграмотну цінову політику експортерів при закупівлях назвав причиною сформованого тренду Геннадій Красилець, директор виробничо-пасічної компанії «Медове коло». На його думку, маржа, що отримується в результаті продажу меду за кордон, повинна пропорційно ділитися між виробниками і тими, хто експортує ресурс.

Нагадаємо, Асоціація пасічників України ініціювала акцію протесту «Захистимо Україну та наших бджіл від отруєння». Стартувала вона з мітингу під Кабміном і парламентом. Причиною радикалізації настроїв серед пасічників стали масові отруєння бджіл після обробки полів засобами захисту рослин – тільки з травня нинішнього року, за даними учасників мітингу, загинуло понад 45 тисяч бджолосімей.

Фото з відкритих джерел

ТернопільщинаагроекспортТеренбджолимед