Головні транспортні коридори Тернопільщини планують капітально відремонтувати

Служба автомобільних доріг у Тернопільській області розробила два масштабних інвестиційних проекти реконструкції найбільш навантажених трас та автошляхів до місць паломництва.

На розгляді Міжвідомчої комісії з питань державних інвестицій перебувають проекти реконструкції доріг М-12 Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам’янка, М-19 Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече, Н-18 Івано-Франківськ-Бучач-Тернопіль, Т-09-03 Галич-Городок, Т-20-06 Городище-Зарваниця-Бучач, Р-26 Острог-Кременець-Почаїв-Радивилів, Р-32 Кременець-Біла Церква-Ржищів, Р-43 (М-19)-Ланівці –(Р-32).

«З 2010 року капітальні видатки на автомобільні дороги практично не проводилися, лише виділялися субвенції з державного бюджету, – пояснює начальник Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Богдан Юлик. – Втім, це капля в морі, у порівнянні з тими коштами, які необхідно залучати на дороги . Міжремонтних термінів ніхто не дотримувався у зв’язку з відсутністю належного фінансування в попередні роки. В окремих випадках у нас капітальний ремонт по 33-35 років не проводився взагалі. Можна замінити верхній та нижній шар покриття, та поки ми не переробимо основу дороги – стояти вона не буде. Керівництво держави розуміє, економіка нерозривно пов’язана з інфраструктурою, тому в процесі нарощення фінансових потужностей необхідно відбудувати дороги.»

Загалом Служба пропонує залучити капітальні видатки  держбюджету на реконструкцію 15 ділянок вищезгаданих доріг у межах Тернопільській області. Для цього дорожники розробили два інвестиційні проекти. В перший включено ремонт автошляхів до Почаївської Лаври, Зарваниці та Києва (через Ланівці). В другий, який спільно втілюватиметься Службами автомобільних доріг у Тернопільській, Львівській та Івано-Франківській областях, – міжнародного коридору Е-50 на території трьох західних областей. В межах Тернопільщини буде проведена реконструкція автомобільної дороги М-12 Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам’янка по всій протяжності з заходу на схід, та проходитиме через міста Бережани, Козову, обхід Тернополя та Підволочиськ.

Виділити кошти на масштабний ремонт дозволяє видана у 2015 році Кабінетом Міністрів України постанова №571 «Деякі питання управління державними інвестиціями». Згідно з документом, Міжвідомча комісія, куди входять представники ледь не усіх міністерств, народні депутати та експерти, щороку напередодні формування державного бюджету визначає, яку частку державних грошей можна інвестувати у суспільно важливі проекти.

«Процедурно це виглядає так: Служба автомобільних доріг у Тернопільській області як безпосередній виконавець формує інвестиційний проект, попередньо погоджуючи необхідність розроблення з головним розпорядником бюджетних коштів Укравтодором. Після цього подає на розгляд Укравтодору для проведення державної інвестиційної експертизи, а в подальшому у випадку одержання позитивного висновку – в Міністерство економічного розвитку і торгівлі, де проводиться процедура приймання державних інвестиційних проектів для участі у відборі Міжвідомчою комісією. У випадку доцільності залучення на їх реалізацію саме коштів державних капітальних вкладень інвестпроект подається на Міжвідомчу комісію з питань державних інвестицій. Вона засідає зазвичай один раз на рік напередодні формування бюджету», – коментує Богдан Юлик.

IMG_7017

Перший інвестпроект, який включає капітальний ремонт дороги з Тернополя до Києва, Зарваницького Марійського духовного центру та Почаївської лаври, вже отримав схвалення Укравтодору, отримано і перші висновки Мінекономрозвитку.

«Тернопільщина надзвичайно багата на християнські святині. На території нашої області знаходиться друга за величиною лавра в Україні та Марійський духовний центр. До них щороку з’їжджаються кілька мільйонів людей. Завдання Служби – забезпечити для громадян можливість безпечно та комфортно доїхати до храмів. Що ж до ремонту дороги на Київ, то їдучи автошляхами Р-32 і Р-43 водії «економлять» майже 60 км. А це час та паливо», – додає Богдан Юлик.

В напрямку Зарваниці в рамках інвестиційного проекту передбачено реконструкцію ділянок доріг загальною протяжністю орієнтовно 56,22 км (необхідно інвестувати 990 675,00 тис. грн.).

В напрямку Почаєва 13,51 км дороги (необхідно інвестувати 405 300,00 тис. грн.).

В напрямку Києва 15 км дороги (необхідно інвестувати 299000, 00 тис. грн.)

Другий інвестпроект – повна реконструкція дороги М-12. Вона повністю пересікає Тернопільську область з Заходу на Схід. Це також міжнародний коридор Е-50. На ньому значна інтенсивність руху, тому є критична необхідність довести його до І категорії. Наразі траса майже по всій протяжності ІІ, а подекуди навіть ІІІ категорії. Це спільний інвестиційний проект Тернопільської, Львівської та Івано-Франківської областей, відповідальним виконавцем якого обрано Службу автомобільних доріг у Тернопільській області. Найближчим часом його розглядатиме Укравтодор.

На території Тернопільщини в рамках інвестпроекту проведуть реконструкцію 106,43 км дороги. Прогнозована вартість робіт – 3193607,605 тис. грн.

Згідно з визначеною процедурою, відібрані Міжвідмочою комісією інвестиційні проекти подані в 2017 році почнуть реалізовувати з 2018 року. Орієнтовний термін виконання робіт – 3 роки. Втім, дата дедлайну стане відома в процесі реалізації.

ГрошіремонтТернопільщинаТернопільдорогаТеренкапітальний ремонтСлужба автомобільних доріг у Тернопільській областіУкравтодорінвестпроектБогдан Юлик