Із ким можуть зустрітися тернополяни у вигляді учня?

Вчителі іноземних мов (ESL Instructor) приватних шкіл повинні бути озброєними знаннями про типажі учнів. Так, коли приходить проблемний клієнт, його слід або вмілими методами підкорегувати у поведінці та ставленні, або ж визнати неможливість його навчання.

Про це пояснили спеціалісти із приватних шкіл Львова під час форуму (Tutor’s forum), який вже вкотре організовує для приватних викладачів англійської мови з усієї України ESL Instructor Мар’яна Лісовська.

1.Халявщик-ледащо

131435894_416750356033032_6082277388167869801_n

Ознаки: 

-не володіє мовою;

-хоче швидких результатів;

-готовий платити багато.

Як працювати: 

-пояснити терміни, порівнюючи освоєння іноземної мови із шпагатом;

- якщо після пояснень іде повторення поведінки учня – попрощатись з ним.

2.Ботанік-всезнайка

131567781_1947018228799337_5101982660377466483_n

Ознаки: 

-знає уривки граматики і окремі слова;

-не вміє вивчене поєднати у речення;

-окреслює свої правила і ставить ультиматум, як от «Ми не будемо вчити артиклі, бо це таке», «Ми будемо займатись лише в неділю зранку/лише в мене вдома/».

Як працювати:

-пояснити важливість кожної деталі у вивчені мови;

-проілюструвати прикладами розповідей іноземців, як вони чують речення без артиклів, ніби там є провальні звукові ями;

-запропонувати свої вільні години і вказати можливе місце занять (переважно, якщо вчитель – не початківець, це територія викладача або школи. Тож відмовляють таким учням із подібними умовами не тому, що вони не сподобались викладачу);

- якщо після пояснень іде повторення поведінки учня – попрощатись з ним.

3. «Я в печалі»

131274560_312868499898750_6652411762107077634_n

Ознаки:

-хоче мотивації, але мотивовувати учня доводиться довго;

-розповідає про погану погоду, мертвого пса по дорозі, поганий через це настрій  і неможливість вчитися;

-не слухає порад, намагається пояснити, що він – «в печалі»;

-не знає, для чого йому вивчення мови, ні в що не вірить.

Як працювати:

-поговорити про проблеми;

-запропонувати подивитись або почитати щось про подібні ситуації (є безліч матеріалу англійською про підняття самооцінки чи віри в краще майбутнє, про успіх інших людей із поганим стартом);

-якщо учень все ж не переключається, порадити спершу піти до психолога (якщо це неповнолітній – говорити з  батьками).

4. Мама знає краще майбутній бал на ЗНО

131402586_148479926691038_6994809676449709039_n

Батьки повинні контролювати процес навчання і цікавитись успіхами та проблемами. Але інколи це надмірна увага і нелогічні вимоги. А ще – переоцінене сприйняття рівня дитини. Бо бали на ЗНО можна спрогнозувати під час пробного тесту, а не просто подивившись в очі учня. Тому таких батьків можна запрошувати на урок, де вони можуть все зрозуміти без пояснень. Якщо не виходить – попрощатись з ними і з їхніми дітьми.

5. Айтішник-партизан

131260466_236039781201326_2581939335021329177_n

Ознаки:

-відповідає на відкриті питання – так/ні/не знаю/тре дивитися/про все/всі сподобались/нема захоплень/нічого не люблю/забув;

-не хоче говорити;

-інколи може і справді не мати зацікавлень.

Як працювати:

Якщо вчитель є терплячий і не перебирає учнями, з такими  можна працювати і досягати результатів. Потрібно буде лише:

- поставити набагато більше питань, що отримати речення;

- якщо ж в учні дійсно немає достатньо інформації для спілкування – говорити про банальні речі, як от «дай визначення слова «вечірка», що роблять за допомогою маркера».

6. Шпіон по цінах

131419079_209188047353951_7858299494298621051_n

Ознаки:

- випитує про ціну;

- порівнює з іншими школами/викладачами;

- хоче компенсації у разі того, якщо щось не сподобається.

Як працювати:

- пояснити підприємницькі моменти (оренда, матеріали, рівень підготовки, ціна навчання викладача, його досвід - н-д, 10 000 уроків);

- запропонувати при бажанні безкоштовний пробний урок;

-на свій ризик погодитись, якщо все таки мова йде про компенсацію, але краще боятись за свій час і кошти, та попрощатись з таким учнем-шпіоном.

7. Дон Жуан

130964873_3322453451197955_5748737718835364173_n

Ознаки:

- хоче заняття в більш затишній атмосфері;

- фліртує на заняттях.

Як працювати:

- пояснити, що на заняттях має відбуватися лише навчальний процес;

- якщо поведінка повторюється – попрощатись.

Про те, як допомогти стандартним учням із недостатнім високим рівнем мотивації читайте у наступних публікаціях про форум. Про те, як допомогти батькам почати навчання дітям, «Терен» писав ТУТ.

Фото Мар’яни Лісовcької

ТернопільосвітаТеренучнііноземна моватипажі учніввикладання