Як оцінюватимуть тернопільських учнів початкових класів?
Тернополяни, діти яких ідуть у 1-4 класи, можуть очікувати нестандартної форми оцінювання. Узагальнена бальна оцінка навчальних досягнень таких учнів буде замінена на вербальну оцінку окремих результатів навчання. Так окрім оцінювального судження про досягнення можна ще називати і рівень результату навчання.
Про затверджені методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти інформує МОН.
У рекомендаціях запроваджують вербальну (оцінювальне судження) та рівневу оцінку (оцінювальне судження із зазначенням рівня результату). Вербальну і рівневу оцінку можна виражати як усно, так і письмово. Рівень результату навчання мають визначати з урахуванням динаміки його досягнення та позначати буквами – «початковий» (П), «середній» (С), «достатній» (Д), «високий» (В).
Результати оцінювання особистісних надбань учнів у 1-4 класах рекомендовано виражати вербальною оцінкою, об’єктивних результатів навчання у 1-2 класах - вербальною оцінкою, у 3-4 класах - або вербальною, або рівневою оцінкою за вибором закладу.
У рекомендаціях наголошено, що оцінка є конфіденційною інформацією, доступною лише для учня/учениці та його/її батьків (або осіб, що їх замінюють).
Об’єктом підсумкового оцінювання є результати навчання учнів за рік. Під час такого оцінювання рекомендують зіставляти навчальні досягнення учнів з очікуваними результатами навчання, визначеними в освітніх програмах закладів з урахуванням Орієнтовної рамки оцінювання.
Основою для підсумкового оцінювання можуть бути результати виконання тематичних діагностувальних робіт, записи оцінювальних суджень про результати навчання, зафіксовані на носіях зворотного зв’язку з батьками, спостереження вчителя у процесі формувального оцінювання. Підсумкову оцінку за рік рекомендовано визначати з урахуванням динаміки досягнення того чи іншого результату навчання.
Фото МОН