Китайські університети хочуть співпрацювати з тернопільськими 

На цьогорічному Міжнародному семінарі для ректорів університетів, який проходив у провінції Ляонін, м. Шеньян (Китай), брали участь представники лише трьох університетів з усієї України. Серед них – викладач Тернопільського національного педагогічного університету імені В. Гнатюка.  

Пощастило відвідати Китай та поглянути на систему освіти країни зсередини начальнику відділу у справах молоді, доценту вишу Брославському Володимиру Любомировичу. Згодом він поділився враженнями від семінару та поїздки по містах КНР, пише сайт університету.

До слова, такі семінари мають на меті розвіяти стереотипні уявлення про Китай, які склалися впродовж багатьох років в українському середовищі.

[caption id=«attachment_170470» align=«aligncenter» width=«1024»]

sdr
sdr[/caption]

Делегація відвідала декілька університетів країни: Шеньянський педагогічний університет (який був організатором семінару; належить до університетів II категорії), філіал Далянського політехнічного університету (м. Паньцзинь), Північно-східний університет (належить до I категорії) та Східно-китайський педагогічний університет.

У системі освіти Китаю існують деякі правила, що є чужими для Тернопільщини. За словами Володимира Брославського, серед них можна виділити те, що для китайської школи є нормальним урок, де вчитель одночасно навчає 50 учнів. Навчання у старшій школі (10-12 класи) та у вищих навчальних закладах країни не є обов’язковим та платне. Але більшість юних китайців продовжують вчитися.

Молодь Китаю посилено вчиться, аби згодом отримати кращу роботу. Це близько 10-12 годин на добу. Крім того, навчаючись в університетах, студенти зобов’язані жити на території кампусу.

2_1024x768

Фінансування в університети надходить від джерела їхнього підпорядкування:  уряд Китаю (університети I категорії), бюджет провінції (університети II категорії) та кошти місцевої громади (університети III категорії). Найкраща зарплата у викладачів університетів I категорії.

– Університети Китаю зацікавлені у співпраці з Україною. Вони готові приймати наших студентів, реалізовувати програми обміну студентами, їм цікаві спільні наукові дослідження. Тому зараз активно обговорюємо можливості співпраці ТНПУ з провідними педагогічними вишами Китаю, готуємо відповідні документи, – розповідає Володимир Брославський.

Фото з допису

навчанняТернопільосвітасемінарТеренКитайуніверситет