Мрії дерев показали у тернопільській галереї (фото)
«Спокій», «Наївність», «Дилема», «У передчутті весни» «Надія про політ», «Літня тінь, що стала деревом», «Квітковий ранок», «Вітер перемін» — все це назви робіт виставки «Дерева» львівського художника Ярослава Станчака.
Проєкт представили цими днями у тернопільській галереї «Бункермуз», прикметний він тим, що на всіх полотнах зображені дерева. Всі вони різні — десь літні, десь зимові, весняні… Проте важить не стільки, сказати б залежність від оточення, скільки внутрішній стан дерев. Адже, за словами Ярослава Станчака, це й було головним для нього — передати характер дерева, його відчуття, або зобразити конкретну мить, яку переживає дерево.
Над цією серією митець працював три роки, надихнула його історія Бруно Ферреро. У ній передана розмова хлопчика з дідусем, в якій останній пояснює, що дерева тяжко працюють, сполучають небо та землю, не даючи вітрові розлучити їх.
Поштовхом для створення робіт для Ярослава Станчака є враження від побачених дерев, відтак в уяві витворюються образи, котрі стають картинами. Коли малює, відпускає думки, аби рука «сама» малювала. Створює картини пан Ярослав олійною фарбою, використовуючи мастихін — так вдається досягнути об’ємного зображення. Зазвичай робота над твором займає близько півдня, довше працювати не можна, адже фарба застигає і тоді її не можливо змоделювати. Щоправда, уточнює пан Ярослав, тривалість процесу залежить і від настрою, і від задуму роботи. Назва роботи зазвичай приходить під час творення.
Ярослав Станчак народився у Львові в 1976 році, там зараз мешкає та працює. Навчався у Львівському державному коледжі декоративного та прикладного мистецтва ім. Івана Труша. У студентські роки захопився фотографією. Шість років жив і творив на півдні Італії. Опісля повернувся до України та став фоторепортером всеукраїнської газети «Експрес». У вільний час займається живописом. Його твори зберігаються у приватних колекціях в Україні, Великобританії, Італії та Німеччині. Учасник виставок і пленерів.
Анна Золотнюк
Фото авторки