На Тернопільщині освітніх експертів отримали не усі ОТГ

У новостворених територіальних громадах відкривають управління освітою або ж методичні кабінети. Туди на конкурсних умовах набирають експертів, які контролюватимуть процесами. Як функціонують такі структури на Тернопільщині, розповіли представники ОТГ під час семінару з комунікації реформ – «Освітня реформа - просто про складне», який відбувся у Тернополі 17 листопада.

Повноваження управлінь освітою в ОТГ – це розвиток мережі, планування потреби у кадрах, призначення/звільнення керівника, забезпечення соціального захисту, формування класів, структури навчального року, прийняття рішення про створення поглиблених класів, комунікування результатів атестації.

Як зазначали представники ОТГ, проблема полягає в тому, що є громади, де працюють і управління освітою, і методичні кабінети; а є такі, де немає жодної структури. В останньому випадку доводиться укладати договори із сусідніми ОТГ. Ще гірша ситуація із населеними пунктами, які не ввійшли в жодну з ОТГ, як, до прикладу, село Токи Підволочиського району.

Інша ситуація у ОТГ, які отримують фінансування, як і планувалось згідно проведення децентралізації. До прикладу, представники Новосільської ОТГ розповіли, що від 2015 року впроваджують такі важливі для шкіл проекти, як заміна вікон, встановлення тепло-паливного котла, облаштування нових кабінетів.

- Раніше кошти не доходили до школи, то тепер усе по-іншому, - розповіла жителька ОТГ. – Тож органи місцевого самоврядування дійсно взяли на себе функцію матеріально-технічного забезпечення. Ми маємо в школах нове обладнання та ресурси, що вимагає нових знань від вчителів. Тож вони проходять навчання, що дозволяє їм змінювати підходи до викладання.

46417787_561491570964259_3290082937445285888_n

Як зазначили керівниця громадської організації Центр Інноваційної Освіти «Про.Світ» Лілія Боровець, в Україні процес освіти в структурах повинні контролювати понад 600 експертів. Конкурси і надалі проводитимуть в обласних управліннях.

А загальну перевірку роботи здійснює створена наприкінці 2017 року Державна служба якості освіти, що відрізняється від попередньої структури відмовою від контролю і акцентом на створення системи якості освіти. Служба дає рекомендації школам і тоді проводить аудит. Надалі на місцях відкриватимуть територіальні підрозділи цієї структури.

До слова, семінар, який могли відвідати усі педагоги області та зацікавлені в освіті жителі, провели в рамках проекту «РПР та місцеві коаліції: синергія співпраці», що виконується Інститутом громадянського суспільства спільно з коаліцією Реанімаційний Пакет Реформ – РПР в рамках Програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні.

Фото автора

реформаТернопільщинаТеренUSAIDРеанімаційний Пакет РеформНУШЛілія Боровець«Освітня реформа - просто про складне»