На уроках англійської мови тернополяни мають навчитись мислити

Тернопільським вчителям англійської мови нагадали, що перш за все вони відповідальні за розвиток мислення школярів. Тому вправи на уроках повинні орієнтуватись на два типи мислення – критичне та креативне. І це завдання вчителя – дати якомога більше можливостей дитині захотіти мислити. Як такий процес організувати невимушено і захоплююче, поділилась учасниця Fulbright Scholar Софія Фаріон на mini-camp L.E.A.D, який зібрав у Заліщиках понад 50 вчителів зі всієї України.

- Після подачі матеріалу та вправ на критичне мислення учні мають дізнатись інформацію, захотіти вивчити більше і опрацювати тему повністю, - розповіла Софія Фаріон. – Це провокує самостійне ознайомлення, що має навчити аналізувати джерела інформації. Учні повинні зрозуміти, що джерела можуть бути ненадійними, а над поданим матеріалом потрібно розмірковувати самостійно. Це вчить і аналізу інформації в соцмережі. Учні повинні усвідомити слова Лінкольна : «Не можна вірити всьому, що читаєш, лише тому, що це картинка і цитата». Уже під час виконання вправ на креативне мислення учень повинен захотіти дослідити – що ще я можу зрозуміти із отриманої інформації. І це повинно бути індивідуальне твориво, яке показує особистий потенціал.

30707833_1055200284618623_7486323052867747840_n (1)

Софія Фаріон працювала вчителем-волонтером в Україні протягом року. Вона незабаром повертається у рідну Філадельфію (США) і залишає українським вчителям на згадку декілька активностей для розвитку мислення учнів:

Для критичного мислення:

  1. Think-Pair-Share (-Square)

Think  - учні отримують завдання для роздумів, обдумують свої ідеї самі, Pair - далі працюють у парі з сусідом і діляться ідеями, Square - пара працює з іншої парою, Share – один учень ділиться ідеєю.

b92017b9129c87147d7187cd2c1a3f5e
  1. K-W-L Charts

Як підсумок теми можна дати можливість учню краще усвідомити напрямок подальшого руху. Він заповнює таблицю з трьох колонок: на початку дві колонки - К- що я вже знаю, W- що хочу дізнатись, і у процесі вивчення теми– колонку L – що я вивчив.

'KWL' chart
  1. Human Barometer

Активність на визначення точки зору учня. Подається зображення і одне речення опису ситуації. Можна ділити клас на команди, які б займали позиції – «Погоджуюсь», «Не погоджуюсь», «50/50». Учасники пояснюють свою точку зору.

30710551_1055200597951925_5047448740240031744_n
  1. Making predictions

Вчитель пропонує ситуацію, учні обмудують її продовження. Це можуть бути заголовки новин, до прикладу із сайту newsela.com.

  1. Using pictures

Вчитель дає лише картинку. Учні розповідають про ситуацію. Обирати слід дивні смішні чи шокуючи картинки.

Для креативного мислення:

  1. Flash Fiction/Micro Fiction/Twitterrature

Передбачає читання історій із різних джерел.

  1. Unrelated Connections

Учень має поєднувати попередній досвід із набутим, побачити зв'язок між фактом з одної історії та фактом із зовсім іншої.

IMG_20180414_120716_HDR
  1. Brainstorming

Мозковий шторм, що передбачає висунення ідей в команді для вирішення заданої проблеми.

  1. Improvisation

Імпровізаційні ігри, вправи, техніки можна знайти на improvencyclopedia.org.

IMG_20180414_113358_HDR

Нагадаємо, Тернопільщина замінила Лондон вчителям англійської мови. На таборі L.E.A.D вони вивчили також мову «жирафи» та інші техніки навчання майбутніх активних демократичних лідерів.

30715024_1055200971285221_3909180388441849856_n

Фото автора та з відкритих джерел

Тернопільбатьки і дітиосвітаТеренпедагогиmini-camp L.E.A.DСофія Фаріон