Оприлюднено старі фото паротягів, які понад 100 років тому курсували Тернопільщиною (фото)
Історик з Бережан Михайло Музичка на своїй сторінці у Facebook виставив для огляду старі світлини паротягів, які курсували у минулому між Львовом і Підгайцями через Бережани.
- Йдеться про модель KkStb–178, за польським ж маркуванням TKp-11. Цей паровоз належав до класу танків-паротягів, призначених для роботи на локальних залізницях. Ще у 1899 році світ побачили дві перших моделі фабрики Krauss із Лінца. До 1918 року Віденські локомотивні фабрики випустили 277 подібних потягів, - йдеться у повідомленні.
Як пише історик, здвоєний паровий двигун із котлами високого та низького тиску видавав потужність у 571 кінських сил, забезпечував силу тяги локомотива в 93 тонни при середній швидкості 50 км/год у залежності від ділянки залізничного полотна.
- Для комфорту пасажирів й освітлення вагонів подібні моделі були обладнані парогенераторами. Машиністам слід було пильнувати запаси вугілля (об’єм ящиків до 2 тонн), а також води (розмір баків до 7,5 тонн). Осьова формула KkStb–178 - «0-4-0». Це означає, що локомотив мав чотири пари ведучих коліс. Потяг-танк (від англ. tank — «бак»), особливий тим, що немає окремого вагона тендера, й усі запаси з водою та вугіллям містяться у самому локомотиві в спеціальних баках. Плюсами подібної конструкції є її коротка дев’ятиметрова база, керованість, маневреність на під’їзних шляхах, а також на маршрутах взірця ділянки Львів – Підгайці, - додає Михайло Музичка.
KkStb-178 був ідеально пристосований для рівномірного руху й тяги як переднім, так і заднім ходом, маючи добрий огляд.
Недоліком були малі об’єми баків із вугіллям та водою, через це виникала потреба зупинки для дозаправки. На лінії локомотиви були поділені на групи для роботи на двох ділянках: Львів - Бережани й Бережани - Підгайці. Тобто, на станції у Бережанах здійснювали заміну ведучого локомотива, щоб мінімізувати час на дозаправку чи технічне обслуговування.
Фото з допису