«Особливій» дитині у загальному класі допомагають вчителі, психологи і батьки однокласників

У тернопільських школах цьогоріч навчається 35 дітей з особливими потребами. Інклюзивні класи організували у 13-ти школах міста. Як зробити життя «особливої» дитини комфортним у загальноосвітній школі, розповідає практикуючий психолог Антоніна Богачук.

- Важливою є роль вчителів, психологів та батьків, - розповідає Антоніна Богачук. - Із боку вчителя потрібно залучати таких дітей у позакласні заходи, заохочувати до спільної діяльності. Психолог повинен проводити тренінги, спрямовані на соціалізацію дітей в колективі. Також можуть практикувати покази тематичних фільмів, обговорення. А батьки повинні більше уваги у вихованні приділити темі толерантності до людей з особливими потребами.

У класі тернополянки Аліни К. (Тернопільська школа мистецтв) вчиться дівчинка із особливими потребами. За словами Аліни, така можливість дозволяє навчитись їй та однокласникам ефективній співпраці із колегами.

- Присутність «особливої» однокласниці викликає більшу потребу у допомозі. Це більше спонукає зупинитись і відкласти власні справи, - говорить дівчина. – Також допомагає нам краще реагувати на прохання друзів. Не можу не зауважити, що ми бачимо суттєві зміни у можливостях дівчинки з особливими потребами. Під впливом атмосфери, яку створюють у класі, обмежень у неї стає все менше. І це ми вважаємо своїм результатом навчання, не менш важливим, ніж оцінки та перемоги у конкурсах.

Фото з відкритих джерел

Це цікавопсихологТернопільосвіташколаТеренбатькиІнклюзія