«Павучки» заполонили підвальне приміщення у центрі Тернополя (фоторепортаж)

Оригінальну виставку презентує в Тернополі художник Володимир Чорнобай.

Мистецьке поєднання двох реальностей – конкретної і абстрактної, експерименти з матеріалами і стилізаціями, поєднання архаїчних структур з сучасним трактуванням – ось такий лейтмотив виставки «Павучки. Органічні структури», яку можна побачити у «Бункермузі»

- Серія «Павучки» - продовження роботи із «Органічними структурами», чиї візерунки схожі на палеолітичні малюнки, стали висхідними для візуального відтворення в малярстві та графіці, -  каже художник. - Краса, на мою думку, в простому образі-символі, зрозумілому і легкопрочитуваному, оскільки у складному – її важко іноді віднайти, прочитати й оцінити. Таким образом-символом моїх теперішніх пошуків став павучок, який терпляче творить свою сітку, викликаючи довіру і почуття безпеки. Біле мереживо, дбайливо вибудоване, є, одночасно як внутрішнім, так і зовнішнім кордоном території, яку охоплює оця маленька істота, взірець побудови всього Всесвіту, який вона і оберігає. Наші предки надавали павучкам особливого значення та вважали оберегами. Не випадково, замість ялинок іноді традиційно використовували «павуків» із соломи. Окремі з них є і тут. Їх виготовив відомий народний майстер Ярослав Осадца. Образ павучка викликає у мене інтерес, зокрема й тому, що він осмислений і відображений у багатьох творах народного декоративного й прикладного мистецтва. Мені цікаво розглядати цей образ з різних точок зору, використовуючи для цього виражальні засоби та прийоми, техніки та матеріали, - каже митець.

k04

k08

k01

А ще Володимир Чорнобай вважає, що образотворчий твір народжується в роздумах і є однією з форм медитації. Тому він не завжди підписує свої роботи, хоче, аби глядач був співтворцем, аналізував і співпереживав разом з ним.

- Роботи повинні не пояснювати чи ілюструвати щось, а ставити запитання. Це речі для думання, а не для втіхи. Щоразу, коли беру картон, полотно чи інші матеріали, творю на них свою ілюзію. І тут важливо, чи повірять мені як автору чи ні. Звичайно, хочеться, щоб повірили. Бо мистецтво – це комунікація, спілкування, певна гра між мною та глядачем, І важливо, щоби вона починалася й тривала якнайдовше...- вважає автор виставки «Павучки. Органічні структури» тернопільський художник Володимир Чорнобай.

k05

k06

k02

k03

Довідка ТЕРЕНу. Володимир Чорнобай народився 17 березня 1954 року у селі Михайлівське Московської області, Росія. Закінчив Львівський інститут прикладного і ужиткового мистецтва (1980). Член Національної спілки художників України з 1989 року і Спілки польських художників з 2009 року. Член мистецького гурту «Кварта». Активну виставкову діяльність розпочав з 1984 року. Серед нагород: диплом лауреата виставки «Різдвяна містерія», Луцьк, 1996; золота нагорода Першої виставки-конкурсу модернового мистецтва, Тернопіль, 1996; ІІІ премія Всеукраїнської виставки малярства на склі «Три виміри: вчорашнє, сьогодення і завтра», Львів, 1998; срібна медаль «Laboromniavincit», Познань, Польща, 2009; нагорода президента міста Каліша, Польща, 2015; диплом міжнародної мистецької виставки «Львівський осінній салон Високий замок 2015» та ін. Художник-монументаліст. Займається класичним вітражем, малярством, графікою, практикує перформанс. Учасник збірних виставок в Україні, Румунії, Польщі, Іспанії, Італії, Німеччини, Словаччині. Організатор пленерів у Польщі. Твори знаходяться у близько 30 колекціях галерей і музеїв України, Словаччини, Польщі, Іспанії і Німеччини.

k10

k11

k07

Фото автора

ФоторепортажТернопільтернополянивиставкабункермузхудожникТеренВолодимир Чорнобайпавучки