«Пивоварня Опілля» – традиції, непідвладні часу
Пиво – один з найдавніших напоїв, який виготовляло людство ще за часів стародавнього Шумеру. Згадки про пиво можна відшукати в стародавніх літописах галлів, британців та скандинавів, а також у найдавнішому українському епосі. У вигляді напою, що споживається сьогодні, пиво з’явилось у середині ХІІІ ст. З того часу пивоваріння стало невід’ємною частиною культурних і гастрономічних традицій більшості народів Європейського континенту.
Виробництво пива – це складний і тривалий процес, що складається з кількох циклів: виробництва солоду, отримання пивного сусла, зброджування сусла пивними дріжджами, доброджування, фільтрація пива і розлив.
Тернопільський виробник пива ТОВ «Пивоварня Опілля» веде свою виробничу історію з далекого 1851 року, коли була заснована перша велика промислова броварня в Тернополі. Сьогодні корпорація «Опілля» – одна з найдинамічніших пивоварень в Україні.
Про принципи успіху тернопільської пивоварні та збереження добрих традицій пивоваріння в інтерв’ю для журналу CityLife директора з маркетингу пивоварні «Опілля» Володимира Гомівки.
- Володимире, для початку кілька загальних слів про сьогодення компанії «Пивоварня Опілля».
- «Пивоварня Опілля» сьогодні – найпотужніший виробник пива в області і одна з найбільших регіональних броварень в Україні по об’ємах виробництва та продажах. Донедавна ми мали понад одного відсотка пивного ринку в Україні, а цьогоріч цей показник вже складає дещо більше двох відсотків. Щорічне нарощування виробництва пива та напоїв натурального бродіння двічі поспіль відзначено нагородою «Бурштинова зірка», яку присуджує галузева компанія «Укрпиво».
Нас визнають як компанію, яка демонструє в Україні найшвидші темпи розвитку та приросту виробництва продукції за останні сім-десять років.
- Які фактори сприяли таким вражаючим темпам розвитку?
- В 2005 році змінилися власники та менеджмент компанії, а в 2013 році розпочалася масштабна розбудова підприємства, яка триває досі. Пиво нашого заводу віддавна славилося своєю якістю, тому ми вирішили зміцнити свої позиції в ринковій ніші справжнього живого пива. Наше місце на масовому ринку пива від того часу залишається незмінним – ми успішна пивоварня, яка зберігає класичну технологію виробництва пива на основі натурального процесу бродіння, без жодних прискорень та інших оптимізацій.
Обравши таку стратегію, ми інвестували в обладнання пивоварні і нарощували потужності. Це єдиний можливий шлях розвитку при збереженні класичних технологій. За останні п’ять-десять років нові виробничі потужності, з збереженням класичної технології виробництва, в поєднанні з сучасним обладнанням та якісною маркетинговою стратегією і чіткою організацією продаж стали базовими складниками нашого успіху.
- Як трактується поняття «живого пива»?
- Існує багато народних трактувань цього поняття, як правильних, так і надуманих.
Термін «живе пиво» є неофіційний, оскільки він відсутній в Українських національних стандартах виробництва пива. Але він популярний в народі і позиціонує живе пиво як найбільш натуральне та якісне.
«Пивоварня Опілля» – одна з небагатьох в Україні, яка зберігає стару давню класичну технологію виробництва пива. Бродіння і доброджування – кожен з цих процесів проходить роздільно, в той час як у виробників масового сегменту процеси бродіння та доброджування проходять одночасно в одній ємності. Це тривалі процеси, наприклад, доброджування пива сорту «Опілля Фірмове» триває майже два місяці. Таке виробництво за своєю собівартістю є значно дорожчим, але дозволяє забезпечити високі смакові якості продукту. Варто також додати, що всі складники, з яких виготовляється пиво торгової марки «Опілля» українського походження і ми вважаємо це також нашою великою перевагою.
Для проведення контролю всіх ділянок виробничого процесу, від сировини до готового продукту, маємо сучасну лабораторію та досвідчених її працівників. В цілому, успіх нашої компанії забезпечують як якісна сировина та класична технологія, так і колектив професіоналів, до складу якого належать як молоді спеціалісти, так і працівники з великим досвідом роботи. Вдале поєднання досвіду людей старшого покоління з амбіціями молоді – це також один із ключових факторів успіху нашого підприємства на доволі конкурентному ринку пива.
- В якій тарі споживачі отримують готову продукцію вашої пивоварні?
- Вибір тари – це також один із стратегічних напрямів розвитку компанії. В минулому році на заводі встановили сучасну німецьку лінію з розливу пива в пивні КЕГи, завдяки чому суттєво наростили виробництво «розливного» пива. Традиційно розливаємо пиво в скляні пляшки об’ємом 0,5 л та ПЕТ-пляшки місткістю 1 та 1,5 л. «Пивоварня Опілля» – одна з небагатьох з найбільшою долею випуску продукції в скляній тарі від загального обсягу. Цього року зросли також продажі пива в ПЕТ-пляшках, особливо в східних областях України. Натомість у західних областях домінує європейська практика споживання пива в скляній пляшці.
- Що допомагає виявити успішний продукт?
- Все залежить від потреб ринку, який диктує свої вимоги. Тому, щоб бути постійно в тренді, ми ретельно досліджуємо стан та тенденції ринку і, виходячи з наших внутрішніх потреб та можливостей, приймаємо рішення про випуск нової продукції. Тож вихід на ринок продукту – це результат поєднання багатьох факторів і можливостей, кропітка праця відділу маркетингу та технологів, яка може тривати від двох до трьох-чотирьох місяців. А вже покупець «голосує» своїм гаманцем за час перебування на ринку того чи іншого продукту.
Слід брати до уваги, що існує багато градацій ринку пива – в залежності від вікових категорій споживачів, цінової політики тощо. Наша продукція займає вищу межу середнього цінового сегмента. Вища ціна зумовлена більшими витратами на виробництво та логістику складного і тривалого в часі технологічного процесу. Крім того, в нас порівняно короткий термін споживання продукції. З іншої сторони, існує і постійно збільшується кількість споживачів, які формують запит на натуральний продукт і цінують пиво саме за його смакові якості. Натуральність продукту, збереження класичного виробничого циклу пива як гарантія його якості – це і є перевага торгових марок «Пивоварні Опілля».
Наприклад, автентичне міцне «Опілля Фірмове» ставало лауреатом багатьох виставок та конкурсів і на сліпих дегустаціях неодноразово перемагало продукцію всіх конкурентів. Таке пиво купують справжні гурмани і за показниками реалізації «Опілля Фірмове» значно поступається іншим маркам, але ми зберігаємо його випуск, тому що кожен продукт має свого споживача, якого компанія цінує і пропонує йому свою лінійку продукції. До слова, пиво «Опілля Фірмове» кілька років поспіль отримує «Золоту медаль» за високу якість світлого пива на щорічному святі «Укрпива». Загалом, цього року «золото» отримали сім сортів пивоварні, що є свідченням високої якості та популярності всієї лінійки нашої продукції.
- Конкуренція на ринку жорстка?
- Так, ринок досить жорсткий, але ми вітаємо це і реагуємо як на здорову конкуренцію, що змушує бути постійно в тонусі. Ретельно слідкуємо за ситуацією на українському ринку пива, намагаємося оперативно реагувати на нові тенденції й уподобання, але наша принципова позиція і наше бачення ринку залишаються незмінними – на добре пиво завжди знайдеться покупець, навіть якщо ціна буде трохи вищою.
- Розкажіть про соціальні проекти фірми «Пивоварня Опілля».
- Ми вважаємо, що український виробник будь-якої продукції має бути соціально відповідальним, тому щороку беремо активну участь у житті місцевої громади та країни в цілому. Крім того, що компанія «Опілля» є одним із найбільшим у регіоні платником податків, сплативши 108 мільйонів гривень в 2018 році, ми витрачаємо кожного року понад 2 мільйони гривень на благодійність, спонсорство, підтримку та партнерство в різних соціальних проектах. Ми намагаємося покращувати життя громади в різних областях, тому підтримуємо як спортсменів, так і окремі команди з різних видів спорту. Наприклад, цього року компанія підтримала одразу два змагання з лову риби на місцевих водоймах, турнір з міні-футболу на «Суперкубок Опілля», а бренд «Тернопільське» підтримував місцеву команду витривалих на регіональних та всеукраїнських змаганнях Race Nation – забіги з перешкодами. Ми підтримали проект «Український реєстр донорів кісткового мозку», людей з вадами фізичного та розумового розвитку та інші благодійні проекти. На постійній основі допомагаємо бійцям з Тернопільщини в зоні ведення операції об’єднаних сил (ООС).
- Розкажіть про стратегію позиціонування «Опілля» в сучасних ЗМІ?
- Після вступу в силу законодавчих обмежень на рекламу пива в 2015 році, перед нами постали непрості завдання для забезпечення присутності корпорації «Опілля» на більшості телеканалів України зі своїми базовими цінностями. Вважаю, що ми успішно справилися з цими викликами і сьогодні компанія присутня не лише на телеканалах, але й на радіо, біл-бордах у всіх регіонах України, ведемо активну комунікацію з споживачами нашої продукції в соціальних мережах. В цілому, якість нашої комунікації також визначає рівень наших продаж.
- Розкажіть про нове обличчя бренду «Опілля».
- Колоритного дідуся в капелюсі, який став обличчям бренду тернопільської «Пивоварні Опілля» звати Ігор Гриценко, сам він із селища Івано-Франкове, що неподалік Львова. Його відшукали в соціальних мережах працівники production-студії, які готували відеоролики для нашої компанії. Кожна відеоісторія за участі Ігоря Гриценка несе глядачам певні цінності – це українське, натуральне, якісне, це традиції, якими пишаємося, це все те, що непідвладне часу.
Редакція журналу City Life бажає нашим незмінним і багаторічним партнерам –«Пивоварні «Опілля» успіхів і процвітання, а споживачам їхньої продукції – задоволення від традиційних і нових смаків пива та іншої продукції народного бренду Тернопілля.
Спілкувався Володимир Уруський