Шанс на кольоротерапію: у Тернополі діє виставка художника, здатного лікувати людську душу (фоторепортаж)
Цього тижня у Тернополі можна ознайомитись із творчістю художника, роботи якого знаходяться в приватних колекціях та музеях США, Ізраїлю, Норвегії, Люксембургу, Італії, Угорщини, Грузії. Виставка діє у холі ТРЦ «Подоляни».
Стефан-Арпад Йосипович Мадяр — український художник і науковець. Докторант кафедри кольородинаміки Будапештського політеху, член Всесвітньої асоціації кольорознавців.
ФОТО_1
Учений-колорист і видавець пан Стефан оформив понад 100 книг і неодноразово його роботи були відзначені на зарубіжних та вітчизняних виставках.
Найбільшою його заслугою вважають створення теорії «Біоколор», покликану знайти «золотий ключик» до душевного стану людини, «увійти» до її психологічної структури, скорегувати гармонійну основу. В теорії науковець розвиває ідеї свого вчителя Флоріана Юр’єва.
245603884_1451798941869446_9107553410366044198_n
246333200_3345633722330128_8219892208711556233_n
Стефан-Арпад оформив більше 500 різних видань, за які отримав численні дипломи всесоюзних та національних виставок книжкового мистецтва, розробив серію художніх плакатів для Міністерства культури України. Авторські проекти - двомовне видання «Шевченко - Петефі» (2006) і книга «Кольоропис» (2009) (яка не тільки відображає колірний образ сучасної української поезії, але й слугує унікальною освітньою розвиваючою методикою, яка сприяє гармонізації емоційного стану людини) - отримали дипломи І та ІІ ступеню вітчизняного конкурсу «Мистецтво книги».
Перекладається з угорської авторська монографія «Колірні співвідношення (2011 р., Будапешт).
247127079_240739378034180_413064651915216237_n
246851812_3111461202456681_2503035759121492096_n
А методику «BIOCOLOR» («Біоколор» - спосіб корекції психофізіологічного стану людини» свідоцтво № 7043 від 30.01.2003), про яку ми згадували вище, у 2006 році зареєстровано як терапевтичну в Міністерстві охорони здоров'я України. Після досліджень на Українській антарктичній станції «Академік Вернадський» методику затверджено як допоміжний засіб в оцінці емоційного стану кандидатів в антарктичні експедиції. Разом з групою вчених Таврійського Університету (AРК) запатентовано метод використання колірного біологічного зворотного зв'язку («Спосіб корекції психофізіологічного стану людини.» Патент на корисну модель номер 28058 від 26 листопада 2007 р.).
246412354_1282611775477533_5973999837564943400_n
246797371_1594092510925040_5379692688236045266_n
Основний напрямок наукових досліджень та художнього пошуку - створення колірного адаптаційного середовища для гармонізації психоемоційного стану людини, як в екстремальних умовах, так і в повсякденному житті.
247106024_1119409908805146_124031733590930961_n
Довідково.
Мадяр Стефан-Арпад Йосипович - художник, вчений, колорист.
Народився 24.08.1951 року, м. Чоп, Закарпатська обл.
Закінчив Український поліграфічний інститут ім. І. Федорова, секція графіки (1979).
Його вчителями були видатні художники: відомий теоретик кольору, майстер і реставратор скрипки Флоріан Юр'єв і Валерій Ламах - один з визнаних засновників Українського монументального мистецтва.
З 1973 року брав участь у художніх виставках різного рівня. Основні твори: ілюстрації та книжковий дизайн, книжкові видання, зокрема «Культура проти варварства» (1987), серія художніх плакатів для Музею історичних скарбів (1989), «Колірна догматика православ'я» (1990), « Eнергія кольору колір енергії - «(Угорщина, 1990, Австрія, 1991, Німеччина, 1992), «Шлях Сонця» (Швейцарія, 1999), «BIOСOLOR» (з Флоріаном Юр'євим, Київ, 2000), «Варіанти нескінченності» (Київ, 2001), «Простір, колір, час» (Київ, 2006), «Метаморфози LVI» (Київ, 2007), «Трансколірність» (Київ, 2014).
Понад 10 років працював старшим художником-реставратором по металу в Музеї історичних коштовностей у Києво-Печерській Лаврі.
Понад 15 років - головний художник «Поліграфкниги» - у той час флагмана вітчизняного книговидання.
З 1989 року брав участь у відродженні друкування релігійної літератури Київським Екзархатом УПЦ.
З 1993 року член Всесвітньої асоціації фахівців з кольору (АІС). Багаторазовий учасник міжнародних конференцій з колористики.
У ході досліджень різних аспектів кольору одну з робіт присвятив темі «Колірна символіка християнства. Порівняльний аналіз».
У 1996 році вивчав кольоротерапію у Франції.