Що таке ЦОП і чим там можуть допомогти тернополянам?
Переліком послуг, які нині надають у Центрі обслуговування платників, або ЦОП, цікавилися читачі «Терену».
За роз’ясненнями ми звернулися у Відділ організації роботи Головного управління Державної фіскальної служби (ГУ ДФС) в області. Виявилося, бланки декларації про майновий стан і доходи, а також бланки заяв та інших документів у ЦОП мають надавати платникам безоплатно!
Нагадаємо, відповідно до абзацу першого п. 1 Примірного положення про ЦОП, затвердженого наказом ДФС України від 20.05.2016 р. за №458 «Про затвердження документів, які регламентують діяльність центрів обслуговування платників» (далі – Положення), Центр обслуговування платників створюють в органах Державної фіскальної служби України із метою виконання вимог Закону від 06.09.2012 р. за №5203-VI «Про адміністративні послуги» і надання послуг та сервісів фізичним і юридичним особам, які звертаються за отриманням таких послуг (далі – суб’єкти звернень).
ЦОП – це постійно діючий робочий орган ДФС, в якому надають послуги структурні підрозділи ГУ ДФС, ДПІ та працівники відділень, відповідальні за функціональними обов’язками за надання адмінпослуг, консультацій, прийняття звітності, вхідної кореспонденції і видачу ключів електронного цифрового підпису (абзац третій п. 1 Положення – прим.), - пояснюють у податковій.
Тож перелік послуг, які надають суб’єктам звернень у ЦОП, визначили у п. 2 Положення:
- адміністративні послуги;
- прийом і реєстрація вхідної кореспонденції;
- приймання звітності, поданої виключно на паперових носіях;
- приймання звітності, поданої на паперових носіях із додаванням копій, підготовлених на електронних носіях (електронні носії повертаються суб’єктам звернень після зчитування відповідних даних);
- усні консультації;
- видача ключів електронного цифрового підпису;
- доступ до електронних сервісів;
- доступ для роботи запитувачів із документами, що містять публічну інформацію;
- попередній запис громадян на особистий прийом;
- супутні послуги.
Окрім того, у п. 3 Положення передбачили, що структурні підрозділи територіальних органів ДФС залучені до роботи в ЦОП і відповідальні за надання таких послуг:
- обслуговування платників;
- податків і зборів з юридичних осіб;
- податків і зборів з фізичних осіб;
- погашення боргу;
- аудиту або підрозділ (спеціаліст), за яким закріплено функцію контролю за достовірністю декларування валютних цінностей, що знаходяться за кордоном і належать суб’єктам господарювання України;
- моніторингу доходів та обліково-звітних систем;
- матеріального забезпечення та розвитку інфраструктури;
- контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів;
- Акредитований центр сертифікації ключів ІДД ДФС.
Водночас у п. 8 Положення визначили порядок надання супутніх послуг у ЦОП, а саме:
- у приміщеннях ЦОП можуть надавати супутні послуги: виготовлення копій документів, ламінування, продаж канцелярських товарів, надання банківських послуг тощо;
- забороняється надання платних супутніх послуг органом ДФС у ЦОП;
- до супутніх послуг не належать надання консультацій, інформації, пов’язаних із наданням адмінпослуг, продаж бланків заяв та інших документів, необхідних для звернення щодо надання адміністративних послуг, та надання допомоги в їх заповненні;
- бланки декларації про майновий стан і доходи, а також бланки заяв та інших документів (надруковані типографським способом або роздруковані на принтері в ЦОП), необхідні для звернення щодо надання адмінпослуг, мають безоплатно надаватись платникам у ЦОП.
Фото автора