«Шлюб за добу» у Тернополі уже оформили 14 пар (фото)
Новий етап у системі надання безоплатної правової допомоги громадянам – «Я маю право!» стартував на Тернопіллі. Це зробили, аби озброїти жителів нашого краю знаннями про їхні права під час спілкування із чиновниками, суддями і прокурорами.
Але це – далеко не все, чим похвалився начальник Головного територіального управління юстиції в області Едуард Кольцов сьогодні, 6 березня (читайте також ТУТ – прим.).
За апостилем тепер не треба їхати до Києва
-
Запрацювали нові стандарти надання реєстраційних послуг, тобто отримання усіх необхідних даних у вигляді витягів, довідок чи виписок в електронній формі, - каже він. – Тому людям не потрібно витрачати час у чергах, знаходити посередників серед державних службовців, щоб отримати той чи інший документ. Фактично усі сервіси можна отримати через Інтернет у себе вдома чи на роботі. Варто лише зайти на сайт Міністерства юстиції і оплатити послугу своєю платіжною карткою.
Наприклад, для одержання апостилю тепер немає необхідності їхати до Києва і стояти в чергах. Досить - направити скановані документи через Інтернет та отримати в електронній формі документи із проставленим апостилем.
-
Людині залишається лише перевірити достовірність документа, оплативши послугу із використанням платіжних систем, - уточнює фахівець. - Цим сервісом торік в області скористалися 4 тисячі 102 громадянина.
Стартувала реформа пенітенціарної системи
Проект «Шлюб за добу» – ще один новий сервіс для громадян (читайте також ТУТ – прим.). Він спрямований на мінімізацію корупції, з якою раніше було пов'язане прискорення процедури одруження, аби не чекати 30 днів.
-
Тепер молодят розписують в Українському домі «Перемога» у Тернополі, - розповідає Едуард Кольцов. - Переваги очевидні - парам не потрібно йти до відділів ДРАЦС, стояти у чергах і чекати цілий місяць. Достатньо звернутися до організатора реєстрації шлюбу. Цією послугою уже скористались 14 пар.
Управління юстиції тепер звільнили ще від однієї застарілої пострадянської функції - перевірок установ, державних підприємств, організацій і навчальних закладів щодо питань правової освіти населення. Водночас інформування громадян щодо їх прав і свобод, а також правової освіти - прямий обов'язок Едуарда Кольцова і його підлеглих.
-
Торік також стартувала найскладніша реформа – реформа пенітенціарної системи, - додає він. - Вона розпочалася із ліквідації пенітенціарної служби як такої. Відтак утворили три нових департаменти у центральному апараті Мін’юсту і шість міжрегіональних управлінь. У листопаді комісія управління юстиції в області провела інвентаризацію цілісних майнових комплексів державних підприємств і установ, які належать до пенітенціарної системи.
Нотаріуси перейшли на використання нових цифрових ключів
Із прийняттям Антирейдерського закону (вступив у дію 02.10.2016 р. – прим.) власники змогли ефективніше захищатися від нападів зловмисників і кіберзлочинців, вважає пан Кольцов. Адже Закон передбачає кримінальну відповідальність за неправомірні дії державного реєстратора або нотаріуса, який виконує ці функції, у вигляді позбавлення волі на строк до 10 років.
-
Посилено і захист реєстрів, - наголошує він. – Адже усіх нотаріусів зобов'язали перейти на використання нових цифрових ключів, що робить перереєстрацію майна хакерськими методами практично неможливою.
Ще одна новація – «соціальний ліфт», де кожен український юрист може залишити анкету і її автоматично внесуть у пропозиції із заповнення вільних вакансій в системі юстиції.
-
В управлінні юстиції оголосили конкурс на заміщення 40-ка вакансій, - підсумовує фахівець. - Причому трьох посад - в апараті управління, двох - у підрозділах державної реєстрації актів цивільного стану і 35-ти в підрозділах державної виконавчої служби. Основна вимога – наявність вищої юридичної освіти.
Фото автора і з відкритих джерел