Скільки вартує політична реклама в ефірах та на сторінка ЗМІ Тернопільщини

На Тернопільщину близяться вибори, і деякі кандидати у Президенти вже зареєстровані в ЦВК. Саме тому ЗМІ Тернопільської області повинні були подати інформацію про ціни на політичну рекламу, яку використовуватимуть кандидати на пост Президента.

Спостерігачі ОПОРИ проаналізували ціни, які вказали тернопільській медіа, для розміщення агітаційних матеріалів під час виборчої кампанії. Виявилося, що деякі із них не вчасно опублікували дану інформацію. Адже, за законом вони мали зробити визначити вартість однієї друкованої площі та одиниці ефірного часу до 20 грудня 2018 року опублікувати їх до 30 грудня того ж року.

Протягом 21 грудня 2018 року – 16 січня 2019 року ОПОРА фіксована на сторінках газет області повідомлення з інформацією про те, скільки вартуватиме розміщення політичної реклами під час офіційної виборчої компанії у медіа області. Такий часовий факт, свідчить про те, що не усі ЗМІ Тернопільщини дотрималися передбачених законодавством термінів.

Відтак видання «Свобода» опублікувало цінову вартість політичної агітації на місцевих телеканалах «Тернопіль 1», яке коливається від 8 до 15 грн, на TV-4 від 2 до 40 грн.  Ціна залежить від часу виходу в ефір: найдорожчим є 18:30-23:30 год, найдешевшою нічна пора доби.

Ціна за одну секунду телеефіру Тернопільської РД дорівнює 2,83 грн, радіоефіру – 2,41 грн. На інших радіо Тернопільщини ціни коливаються в межах 5,09–20,40 гривень за секунду.  А у друкованих виданнях ціна за квадратний сантиметр залежить від розміщення публікації (за номером сторінки), стилю друку (чорно-білий, повноколірний) і вартує в межах 5 грн – 23,28 грн, пише координаторка громадського спостереження ОПОРИ Ольга Галушка.

16

15

14

13

12

Контент виготовлено у співпраці з Тернопільським прес-клубом за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.

Фото з допису

ТернопільщинарекламаполітикаагітаціяцінарадіоТерентелебаченнявартістьгазетивибори-2019