Тернопільщина - лідер впровадження асинхронного навчання у час дистанційки
Рівень цифрової грамотності в школах регіонів моніторили у МОН з 11 по 22 жовтня. Тернопільщина – у числі областей, де розміщують на власних сайтах всю необхідну інформацію про організацію освітнього процесу під час дистанційної форми навчання. Також наша область – лідер використання асинхронного навчання під час онлайн-режиму.
Про це інформують у МОН.
Загалом, згідно з результатами дослідження, проведеного Державною службою якості освіти, у всіх областях України спостерігається високий рівень цифрової грамотності педагогів, а під час дистанційного навчання школи здебільшого використовують поєднання синхронного та асинхронного режимів.
У ході вивчення встановлено, що майже кожен другий заклад освіти (44% від загальної кількості, що працюють дистанційно) розміщує на власних сайтах всю необхідну інформацію про організацію освітнього процесу під час дистанційної форми навчання. Найбільше таких закладів у Запорізькій, Івано-Франківській, Одеській, Тернопільській, Херсонській, Хмельницькій, Волинській, Рівненській, Київській областях.
Майже в усіх закладах освіти дистанційне навчання організовано з поєднанням синхронного та асинхронного режимів. Асинхронний режим навчання (відбувається через онлайн-канали без взаємодії в режимі реального часу) використовують лише 7% закладів освіти, найбільше таких у Тернопільській та Волинській областях (93% та 37% відповідно).
Під час дистанційного навчання у всіх областях переважна більшість закладів освіти використовують інформаційно-комунікаційні системи, зокрема електронні освітні платформи:
- ресурс для змішаного та дистанційного навчання «Всеукраїнська школа онлайн»;
- українську електронну освітню систему «Мій Клас»;
- хмарні сервіси Google (G Suite, Classroom, Google Meet, Class Time);
- онлайн-сервіси та інструменти для проведення відеоконференцій та онлайн-зустрічей за допомогою програмних застосунків Zoom та Skype.
Для системної організації роботи під час дистанційного навчання кожен заклад освіти у більшості випадків обирає єдину платформу. На інтернет-платформах вчителі розміщують матеріали для самостійного опрацювання й виконання, зокрема навчальну інформацію, відеоролики, презентації, активні посилання на виконання контрольних тестових завдань («На урок», «Всеосвіта») та інтерактивних вправ («LearningApps»).
Під час онлайн-уроків вчителі використовують різноманітні форми організації роботи:
- усні опитування;
- консультації в режимі запитання-відповідь;
- лекції (евристичні бесіди);
- самостійну роботу учнів;
- виконання практичних/лабораторних робіт тощо.
Також під час проведення онлайн-уроків більшість вчителів застосовують інструменти підвищення пізнавальної активності учнів: презентації, інтерактивні вправи, демонстрації, зокрема відео та анімаційні.
Серед проблемних питань, які виявлено під час дослідження:
- якість інтернет-зв’язку;
- участь в синхронному режимі навчання не всіх учнів з класу;
- оперативність появи актуальної інформації про організацію дистанційного навчання на сайтах закладів освіти.
Фото з відкритих джерел