Тернопільські депутати хочуть розширити свої повноваження?

Депутати міської ради Тернополя пропонують внести зміни до Регламенту Тернопільської міської ради (порядок роботи міської ради).

У проекті змін, який поширюють у соцмережах депутати (до речі з різних фракцій), йде посилання на Закони України «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про статус депутатів місцевих рад». Однак, діючий Регламент Тернопільської міської ради якраз і написаний по типовим для всіх міст України нормам вищезгаданих законів.

Значна частина пропонованих змін до Регламенту стосується звітування депутатів перед своїми виборцями та сама робота з виборцями. Так, пропонується скасувати обов’язкове (один раз на півроку) інформування виборців про роботу міської ради і замінити його фразою «на вимогу виборців надавати їм запитувану ними інформацію що стосується роботи міської ради».

Відповідно до діючого Регламенту, міський депутат має не рідше одного разу на рік звітувати перед виборцями. І саме Тернопільська міська рада визначає орієнтовні строки проведення звітів депутатів місцевої ради перед виборцями. Зміни до регламенту встановлюють норму, що депутат самостійно визначає орієнтовні строки, місце та форму свого звіту перед виборцями. Також пропозиції депутатів скасовують обов’язкову вимогу до депутата інформувати раду та її виконавчі органи про результати обговорення його звіту. Пропонується замінити норму про обов’язкову вимогу - «за потреби».

Також діючий регламент передбачає, що звіт депутата міської ради може бути проведено в будь-який час на вимогу зборів виборців. Депутати ж хочуть, щоб звіт депутата проводився на вимогу виборців, кількість яких становить не менше як половина від кількості голосів, котрі депутат здобув на виборах.

plakat_45+366

Присутня норма змін до Регламенту – депутати намагаються ліквідувати так звані «депутатські» дні, коли будь-який тернополянин може прийти до них на прийом у міську раду. Так стаття 10 існуючого регламенту передбачає, що для проведення зустрічей із виборцями встановлюються два депутатські дні – середа та п’ятниця. Пропоновані зміни до Регламенту пропонують взагалі вилучити цей пункт.

Так найважливішу норму, яку намагаються просунути депутати – це обов’язкове (не менше ні раз у місяць) проведення сесії Тернопільської міської ради з питань землекористування. Зараз раз у місяць проводиться сесія лише з питань відведення земельних ділянок. «Питання землекористування» є загальним поняттям, куди входять всі земельні питання, в тому числі продовження оренди, виділення нових земельних ділянок, зміна цільового призначення тощо. Такі питання депутати дуже хочуть розглядати не раз у квартал (як передбачено діючим Регламентом), а раз у місяць.

Також депутати пропонують змінити статтю яка передбачає, що проекти рішень із відповідними погодженнями, які вносяться на розгляд ради, подаються в управління організаційно-виконавчої роботи ради за десять днів і доводяться до відома депутатів, одночасно з орієнтовним порядком денним не пізніше, як за п’ять днів до відкриття сесії, крім випадку скликання позачергової сесії. Депутати ж пропонують, щоб проекти подавалися в управління організаційно-виконавчої роботи за п’ятнадцять днів і доводилися до відома депутатів  не пізніше, як за десять днів до відкриття сесії.

Пропонуються також і зміни до порядку внесення альтернативних проектів рішень. Так діючий Регламент передбачає, що підготовка таких проектів рішень відбувається в загальному порядку. Депутати пропонують норму, якщо автором проекту рішення виступає депутат або група депутатів, то перелік посадових осіб міської ради, котрі окрім міського голови, секретаря ради та представника юридичного відділу, які візують проект рішення, визначає сам автор.

Загалом, зміни на даний час знаходяться в стадії проекту та обговорюються зацікавленими людьми.

Побачити всі пропозиції до Регламенту, можна за посиланням.

Тернопільтернополяниміська рададепутатиТерензмінирегламентповноваженняобов'язки