Тернопільські школярі можуть зіграти «Антикорупційну мафію»
Інтерактивні антикорупційні сценарії можуть використовувати тернопільські педагоги для позаурочного часу у школах. Антикорупційну мафію чи варіанти дій при кожній із корупційних ситуацій пропонують для учнів представники проекту USAID «Взаємодія!».
Тож вчителі можуть організувати:
1. Ознайомлення з інструментами:Пам’ятка, у якій зібрані основні інструменти з протидії корупції та досягнення прозорості у найбільш важливих суспільних сферах. Це збірка – інноваційних рішень, які допоможуть легко перевірити декларації чиновників, державні закупівлі, роботу органів влади, діяльність депутата та зробити інші кроки, щоб громада, область і вся країна стала вільною від корупції.
2. Життєві корупційні ситуації, які трапляються в університеті, в лікарні, при влаштуванні на роботу. Для них є чотири можливі варіанти.
Методика роботи: формуємо команди по 3-5 осіб. Спершу учасники знайомляться з ситуаціями самостійно та обирають рішення на власний розсуд, потім аргументовано обговорюють обрані варіанти. Врешті-решт команди повинні дійти згоди та обрати спільне рішення. Після обраних варіантів учасники із фасилітатором аналізують рішення команд, намагаються мотивувати їх приймати найбільш доброчесні рішення. Час виконання – 10-15 хвилин на одну ситуацію.
3. Гру «Антикорупційна мафія»
У грі учасникам пропонується стати жителями міста N, в якому, як і в реальному житті, є порядні люди і безпринципні корупціонери. Завдання мирних жителів – виявити корупціонера і посадити його до в’язниці.
Методика роботи: рекомендована кількість гравців – 9-15 осіб. Оптимальний розподіл ролей: Олігарх, 1-2 Корупціонери, Мер, Суддя, Детектив, Активіст та 2-5 порядних громадян. Ведучий має бути неупередженим та не підтримувати жодну команду. В нього є чіткий алгоритм проведення кожної ночі, який він не має права порушувати. Мета гри – в доступній формі сформувати уявлення про корупційні діяння в учнів.
4. Гру «Що? Де? Коли?»«Що? Де? Коли?» – інтелектуальна гра, яка мотивує людей цікавитись антикорупційною тематикою. Питання побудовані таким чином, щоб слухачі застосовували уважність та критичне мислення для пошуку відповідей на питання щодо протидії корупції.
Методика роботи: формуємо команди по 5-6 осіб. Ведучий (ведуча) зачитує питання. У команд є 1 хвилина, щоб домовитись про правильне рішення та подати його у письмовому вигляді ведучому. Ведучий рахує бали і визначає переможців.
5. Антикорупційний урокДопомагає в доступній формі познайомити учасників з темою корупції, ідентифікувати її прояви та вміти приймати доброчесні рішення.
Методика роботи: урок проходить в інтерактивній формі, містить елементи лекції, візуальних презентацій, дискусії та практичні вправи. Мета вчителя – сформувати уявлення учнів про соціальне явище корупції та шкоду, яку вона завдає персонально конкретній людині, ознайомити дітей з поняттям корупції, її наслідками та видами.
Фото life.pravda.com.ua