Тернопільські школярі змушені купувати «золоті» електронні квитки

Учнівські та студентські квитки, які надавали ряд пільг, замінять на електронні картки. Уже зараз батьків закликають подавати заявки на їх отримання. Картка є платною і коштує 57 грн. Для батьків не зрозуміло, звідки взялася така сума, натомість у міській раді запевняють, що електронна картка не є обов’язковою. Але без неї студенти та учні не отримають пільгу в громадському транспорті, а змушені будуть платити повну вартість, повідомляє Номер один.

Перемогли на конкурсі

До цього часу учні та студенти могли отримати пільгу в громадському транспорті, пред’явивши стандартний квиток, який їм видавали у навчальному закладі. З 1 вересня така норма більше не діятиме. Тепер половину вартості діти зможуть сплачувати лише при наявності електронного квитка.

Так нещодавно у школах міста батьків повідомили про те, що вони повинні заповнити анкету для отримання соціальної картки. Фактично мова йде про єдиний електронний квиток. Його вартість становить 57 грн. Плюс фото. Жодних інших пільг, окрім транспортних, він не надає. Організацією процесу займається міське управління освіти. Саме ця структура збирає та узагальнює дані і передає їх фірмі-виробнику карток.

– Навчальні заклади передадуть зібрані анкети оператору електронних систем у Тернополі. На підставі анкет виготовлять електронні пільгові квитки та роздадуть персонально кожному студенту та учневі. Ті, хто матиме такі квитки, отримають право пільгового проїзду. Якщо такої анкети не заповнять і не отримають електронного квитка, їм доведеться платити повну вартість проїзду: в тролейбусі – три гривні, в автобусі – чотири, – пояснив начальник управління транспорту та зв’язку Тернопільської міської ради Ігор Мединський.

Таку інновацію у мерії називають проривом. Пояснюють: картка діятиме впродовж усього навчання. Учень повинен буде поповнювати її на необхідну для нього суму. В цьому плані жодних обмежень та планок немає. Єдине – у більшості маршрутних засобів немає приладів для електронного розрахунку. Тож може вийти так, що дитина, маючи картку, не зможе нею скористатися.

Інший нюанс – вартість проїзду в громадському транспорті визначає виконавчий комітет міської ради, а різниця вартості проїзду компенсується перевізникам з міського бюджету. Тож ситуація також залежить від взаємин обох сторін.

Зважаючи на новацію та перехід на автоматизовану систему розрахунку в громадському транспорті, в учнів зникає потреба у наявності класичного учнівського квитка. Фактично його суть полягала у наданні пільг під час перевезення. Якщо громадський транспорт перейде на автоматизовану систему, то учнівський діятиме лише у залізничному транспорті.

– Квиток надаватиме пільги лише на залізничні перевезення – потяги міжміського сполучення. Однак мені на сьогодні важко сказати, чи діятиме ця пільга взагалі, – зазначає заступник начальника управління – начальник відділу дошкільної, середньої та позашкільної освіти Ірина Сум.

Та у мерії обіцяють вирішувати питання у міру їх надходження. На запитання, звідки взялася сума у 57 грн., Ігор Мединський пояснив:

– Виготовлення пластикової картки коштує певну суму. І ми, хочемо, щоб учень дорожив нею і не губив її. Інакше доведеться виробляти нову картку і знову витрачати суму. Це буде своєрідний електронний гаманець, з якого учень чи студент зможе собі використовувати ці кошти.

Як з’ясувалося, виробництво карток здійснюватиме ТОВ «Системний зв’язок». Саме ця приватна установа займається системою електронного розрахунку за проїзд, який наразі діє в основному в електротранспорті. Як розповів Ігор Мединський, картка діятиме на зразок банківської. Учень повинен приставити її до цифрового апарата, який зніме з неї певну суму і видасть квиток.

Головний транспортник міста розповів, що повноваження з виробництва карток ТОВ «Системний зв’язок» отримало у результаті проведеного конкурсу. На ньому підприємство було єдиним учасником. Тож автоматично отримало перемогу. На прохання пояснити, чому така велика різниця у вартості між звичайним проїзним квитком і учнівським та надати розрахунок вартості картки, Ігор Мединський повідомив: «Ми до цього не маємо відношення. Це приватна фірма, яка виграла конкурс. І вона сама встановлює вартість товару.  Ми не могли вказувати ціну, тому що вона могла бути нижчою за собівартість і ніхто не погодився б працювати. Скажу більше: я впевнений, якби конкурс довелося провести повторно, підприємство й надалі було б єдиним учасником».

Картка за ціною студентського

ТОВ «Системний зв’язок» зареєстроване у Тернополі. Керівником підприємства є Віталій Васильків. Нам вдалось поспілкуватися з ним й отримати відповіді на запитання, які цікавлять батьків.

За словами пана Віталія, підготовка до проекту автоматизованого розрахунку в громадському транспорті тривала давно. І першим етапом її реалізації стало запровадження системи електронного розрахунку в електротранспорті.

Відповідно до цього ж проекту, передбачається диференціація вартості проїзду. Найдорожчим квиток буде при розрахунку готівкою. Все це задля того, щоб вивести із системи розрахунку «живі» гроші і зробити цей процес прозорішим.

Щодо учнівського та студентського електронних квитків, то фахівці спеціально чекали літнього періоду,  коли діти на канікулах і пасажиропотік найменший.

Віталій Васильків підтвердив, що прилади електронного розрахунку сьогодні є не у всіх транспортних засобах, однак це планують виправити до кінця червня.

– Наразі на автотранспортних підприємствах триває навчання персоналу. У тестовому режимі на кожному маршруті працюють так звані валідатор, – каже Віталій Васильків.

За словами підприємця, електронна картка діятиме в середньому до п’яти років. Технічно вона працюватиме й надалі, але річ у тім, що вона персоніфікована і містить фотографію. Тож якщо дитина зробить фото у початковій школі, через п’ять років вона може суттєво змінитися. При використанні картки її власник отримуватиме паперовий квиток, на якому буде вказано кількість їздок або суму залишку на картці. Передбачається, після завершення навчання картка школяра блокуватиметься. Хоча є й інші варіанти. Технічно можливо, щоб учнівська картка переросла, так би мовити, у студентську без необхідності її заміни. Цей варіант планують розглянути під час наступної наради. Деякі моменти, що стосуються практичної частини, поки не допрацьовані. Ці питання обіцяють врегулювати до початку вересня.

І насамкінець – найбільш болюче – вартість картки.

– Насправді це невисока ціна, – каже пан Васильків. – Наприклад, вартість студентського становить 50 грн. Нещодавно виробляв банківську картку – вона обійшлася у 100 грн. Усе залежить від носія, на якому знаходиться інформація.

Їх планують ламінувати, тому що ними дитина буде користуватися щодня, а отже, потрібні додаткові елементи захисту. Картки виготовлятимуть партіями по 1000 шт.

Цифра: 25379 учнів навчається у загальноосвітніх школах Тернополя.

За даними управління освіти ТМР

ГрошіТернопільсуспільствоТеренквитки