Тернопільський аеропорт – уже із сертифікатом і навіть із землею (фото)

Тернопільський аеропорт нарешті отримав шанс запрацювати. Сертифікат строком на один рік йому надали у комісії Державної авіаційної служби України.

Отриманий документ свідчить: «Аеродром «Тернопіль» відповідає вимогам законодавства України про цивільну авіацію і придатний до експлуатації повітряних суден… і сертифікату служби авіаційної безпеки». Цим 5 грудня похвалився перший заступник голови обласної ради Василь Деревляний.

Дали 156,6189 га на території Смиковецької сільської ради

- Ми уже маємо сертифікат аеродрому. Маємо сертифікат Служби авіаційної безпеки, - каже він. - І ми маємо додаток до сертифіката, де розписується повністю все, що це - аеродром.

Нагадаємо, «Терен» неодноразово писав про проблеми летовища (читайте ТУТ, ТУТ і ТУТприм.) і про намагання обласної влади його запустити. Втім, досі цього зробити не вдавалося із багатьох причин, у тому числі – через проблеми навколо землі. Наразі ж у власність летовища і громади Тернопілля також офіційно передали у постійне користування земельні ділянки на території Смиковецької сільської ради, загальною площею 156,6189 га. Умова використання - для розміщення і експлуатації будівель та споруд авіаційного транспорту.

derevlyanyj_f

- Ми і надалі будемо працювати заради відновлення та якісного поліпшення роботи комунальних підприємств обласної ради, - запевняє пан Деревляний. - Адже від цього залежить наповнення бюджету краю, а відтак - рівень життя наших земляків. Запуск повноцінного функціонування аеропорту «Тернопіль» це також є іміджевий крок, адже, як то кажуть: «Інвестори не приїжджають, а прилітають, особливо європейські».

До слова, в облраді уже готують програму підтримки аеропорту. Після її затвердження мають намір звертатися по фінансову допомогу до Кабміну.

«Потрібно привести до ладу руліжну доріжку»

Аби отримати згадані вище документи, довелося виконати низку непростих вимог.

maletskyj

- Сертифікат Служби авіаційної безпеки, наприклад, вимагає у штатному розкладі наявність 18-20 штатних працівників, які мають відповідні сертифікати про навчання, - каже директор комунального підприємства «Тернопільавіаавтотранс» Юрій Малецький. - Потрібно було перед тим навчити персонал, організувати і контрольно-пропускні пункти, і технологію здійснення контролю багажу.   

Довелося також залатали вибоїни на злітній смузі і облаштувати нове маркування. Наразі аеропорт готують до реконструкції. Для цього вже ухвалили низку проектів, пояснив Юрій Малецький.

- Проект реконструкції даху та проект із утеплення фасадів і зовнішній вигляд приміщення аеровокзалу, - перелічує він. - Ще один проект ми зробили як один із пунктів до сертифікату – заміна існуючої огорожі, відповідно до вимог Державіаслужби. Обласна рада виділила кошти на паркан завдовжки 800 метрів.

Будівельні роботи на території аеропорту розпочнуть навесні, як тільки дозволять погодні умови. Хоча офіційно летовище має право запрацювати уже сьогодні, 6 грудня. Наразі тривають перемовини із авіакомпаніями.

aeroport

- Якщо говорити про внутрішні рейси, то аеропорт може приймати їх хоч завтра, - стверджує директор. - Що ж стосується європейського напрямку, то тут ситуація складніша, адже потрібно привести до ладу руліжну доріжку. Її побудували ще у 1984 році, тож вона потребує заміни поверхні покриття протяжністю до 2 кілометрів. Тому що специфіка літаків, які здійснюють європейське сполучення, наприклад, «Боїнгів», - низьке розташування двигунів. На існуючу доріжку їх пускати небезпечно.   

Додамо, із ідеєю про відродження аеропорту представники ВО «Батьківщина» носилися ще тоді, коли були «при кермі» в обласній раді. Маючи більшість, вони у 2006 році не дозволили перетворити летовище на будівельний майданчик (інвестор придбав підприємство на аукціоні, але не зміг ним розпорядитися, а тому – втратив, завдяки рішенням судів – прим.). Згодом цю ідею перехопили «свободівці». Втім, їм зрушити щось кардинально не вдалося. Підприємство весь час «грузло» у боргах і судах. Тільки тепер докладені зусилля нарешті почали давати ефект.

Фото із відкритих джерел

 
Тернопільщинааеропортсесіяобласна радаТеренлетовищеВасиль ДеревлянийЮрій Малецький