Тернополян попереджають про ненадійні інтернет-магазини

Звернення тернополян стосовно порушення суб’єктами  господарювання прав споживачів при реалізації продукції на замовлення, поза торговельними або офісними приміщеннями та на відстані надходять до управління захисту споживачів в Тернопільській області. А саме це стосується неналежної якості, безпеки і торговельного обслуговування.

- Суб’єкт  господарювання, всупереч вимогам Закону України «Про захист прав споживачів» не оформляє належними чином правовідносини зі споживачем, а саме – не надає споживачеві документ, який засвідчує факт укладання договору, а також не надає споживачеві необхідну, достовірну, своєчасну та доступну інформацію, - розповідає головний спеціаліст управління Дмитро Рабченюк. – Тому слід купувати товари тільки у перевірених інтернет-магазинах, які продають новий товар і з документами, що засвідчують якість продукту.

Відповідно до законодавства про захист прав споживачів такий документ повинен містити:

дату укладення договору;

найменування та місцезнаходження продавця (виконавця);

найменування  продукції;

ціну товару; якщо питання стосується послуг, то повинна бути наявна інформація про строк виконання робіт (надання послуг);

інші істотні умови договору, які характерні для певного виду продукції або послуги;

інформацію про права та обов’язки сторін договору.

- Найбільшою проблемою є відсутність інформації про найменування  та місце знаходження продавця (виконавця), оскільки провести перевірку у цьому випадку неможливо, - додає Дмитро Рабченюк. - Споживач має право розірвати договір, за умови повідомлення про це продавця протягом чотирнадцяти днів з дати одержання документа, який засвідчує факт здійснення правочину поза торговельними та офісними приміщеннями чи прийняття продукції, за умови, що така продукція є річчю, а прийняття чи поставка продукції відбувається пізніше часу одержання споживачем документа на їх продаж. Продавець, з свого боку, повинен повернути сплачені гроші без затримки не пізніше тридцяти днів з моменту повідомлення споживачем про розірвання договору. Споживач має право не повертати продукцію до моменту повернення йому сплаченої ним суми грошей. разі розірвання договору також, бути повернені поштою. Будь-які витрати пов’язані з поверненням продукції, покладаються на продавця.

Для здійснення права на розірвання договору, споживач повинен зберігати одержаний товар у незміненому стані.

- Знищення, пошкодження або псування товару, що сталося не з вини споживача, не позбавляє його права на розірвання договору, - додає Дмитро Рабченюк. - Зменшення вартості товару внаслідок відкриття упаковки, огляду чи перевірки товару, не позбавляє права споживача на розірвання договору. Споживачеві, за письмовою заявою, виплачується неустойка в розмірі одного відсотка вартості товару за кожний день затримки повернення грошей. При доставці прийнятого за допомогою засобів дистанційного зв’язку замовлення непродовольчих товарів, на які нормативними документами встановлено гарантійні строки, споживачу передається технічний паспорт чи інший документ, що його замінює. У цих документах обов’язково робиться відмітка: про дату продажу (день доставки) та найменування суб’єкта господарювання, що виконав замовлення, яка завіряється штампом (печаткою) і підписом уповноваженої особи суб’єкта господарювання. Уповноважена особа суб’єкта господарювання повинна в обов’язковому порядку проінформувати споживача про найменування та місцезнаходження підприємства. Також власник проводить гарантійний ремонт, технічне обслуговування проданих товарів.

Довідково

За консультацією і захистом своїх прав, Ви завжди можете звернутися до Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби  в Тернопільській області письмово або особисто за адресою: м. Тернопіль, б/р Т. Шевченка, 11 тел.  52-83-71

Фото з відкритих джерел

 
ТернопільТеренІнтернет-магазинненадійністьспілка споживачів