Тернополянам на замітку: за обслуговування недержавною мовою можна «влетіти» на 6 800 грн
16 січня 2021 року набувають чинності норми статті 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», які регулюють використання державної мови у сфері обслуговування споживачів.
Про це повідомляє Укрінформ.
– Державною мовою мають звертатися до споживачів в усіх сферах обслуговування. Така вимога стосується не лише сфери торгівлі. Йдеться також про освітні послуги (у тому числі гуртки і секції), медичне обслуговування, надання соціальних, юридичних, транспортних та інших послуг. Українською мовою має подаватися інформація в цінниках, інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, квитках, меню тощо, – йдеться у повідомленні.
Також повідомляється, що у випадку порушення права на отримання інформації та послуг українською мовою, споживачеві доцільно, насамперед, звернутися до працівника відповідної установи з проханням обслуговувати його українською, до менеджера або вищої керівної посадової особи, з проханням виправити ситуацію, зафіксувати порушення у книзі скарг.
Зауважимо, що у разі повторного порушення протягом року складається протокол і тоді вже накладається штраф – від 300 до 400 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (наразі це 5 100– 6 800 грн).
Фото з допису