Тернополянам пояснили, чим наше місто відрізняється від Хмельницького
Рівнятись на приклад Хмельницького, де закуповують нові тролейбуси українського виробника, Тернопіль не має можливості. Підприємство електротранспорту в місті потребує швидкого збільшення кількості тролейбусів. А держава не виділяє коштів на програму оновлення транспорту, пояснює помічник мера Антон Марчевський.
- У Хмельницькому вдвічі більше тролейбусів, ніж у Тернополі - 120 проти 60 (точних цифр не вказую, бо деякі можуть числитись на балансі, а по факту вже давно не їздять), - говорить він. - Там протягом 1990-х - 2000-х років не намагались доводили підприємство електротранспорту до банкрутства, як це робили у нашому місті. На даний час головне завдання у Тернополі - наростити кількість тролейбусів. Тому в Тернополі купують вживані машини, які значно дешевші за нові. Щороку маємо 5-8 таких тролейбусів. Починаючи з 2012 року придбали 28 тролейбусів, 27 з яких є 17,7-метровими гармошками «Skoda 15Tr» і один 11,3-метровий «Skoda 14Tr». По пасажиромісткості 27 тролейбусів «Skoda 15Tr» перевозять стільки ж пасажирів, як близько 40 тролейбусів «Skoda 14Tr». Тернопіль зараз купує виключно двосекційні тролейбуси через більшу провізну здатність.
За словами Антона Марчевського, серед українських виробників тролейбуси такого класу наразі виробляє лише корпорація «Богдан». Різниця у ціні між «Skoda 15Tr» і «Богдан Т.901» - більш ніж у 10 разів (650 тис. грн. проти майже 10 млн. грн.)
- Українські міста нові тролейбуси змушені купувати за повну їх вартість, - додає він. - Тобто держава нічого не компенсовує. Державна підтримка оновлення рухомого складу (50/50), на жаль, існує лише на папері. У Тернополі така програма затверджена ще кілька років тому, але не виконується через відсутність фінансування зі сторони держави. До прикладу, чеські міста, які продають Україні вживані тролейбуси, нову техніку купують, оплачуючи лише ~30% їхньої вартості. Решту витрат покривають держава і ЄС.
Про нові тролейбуси українського виробника в Хмельницькому Терен писав ТУТ.
Фото з відкритих джерел