Тернополянам у період свят варто знати права пасажирів потяга
Передсвяткова метушня охоплює зараз майже кожного тернополянина. Люди готуються до новорічних свят, чекають подарунків та див. Дехто готується до відпустки, плануючи подорож та пакуючи валізи. Проте під час поїздки потягом може виникнути ряд проблем, нагадують у центрі безоплатної правової допомоги.
Саме так було і з пані Оленою, яка дочекалась відпустки та збиралась насолодитись величчю зимових Карпат. Приїхавши на залізничний вокзал в піднесеному настрої пані Олена зрозуміла, що забула вдома квитки на потяг. Почалась метушня, але взагалі не святкова. Що ж робити, якщо ви забули проїзний документ, чи запізнились на потяг, або ж взагалі забули свої речі у вагоні?
Якщо втратили квиток чи відстали від потягу?
Законодавством України передбачені права та певні обов’язки пасажирів залізничного транспорту. Так, пасажир має право:
-зробити одну зупинку в дорозі з подовженням строку дії проїзного документу не більше, ніж на 10 діб після відправлення поїзда, з яким він прибув на станцію переривання поїздки, а в разі хвороби – в термін не пізніше 10 діб після закінчення лікування, після пред’явлення медичної довідки з місця лікування чи лікарняного листа;
-на заміну проїзних документів чи повне повернення їх вартості у разі виявлення будь-яких неточностей у їх оформленні з вини залізниці;
-може повернути проїзний документ і одержати назад повну або часткову вартість квитка – залежно від часу, який залишися до відправлення потягу, якщо плани щодо мандрівки змінились, а квиток вже було придбано.
Пошкоджений квиток може бути поновлений суб’єктом господарювання, який його продав, у разі збереження на проїзному документі інформації в обсязі, достатньому для його ідентифікації. Загублені чи викрадені проїзні документи не поновлюються.
Винятком є проїзні документи, оформлені через мережу Інтернет. У цьому випадку пасажир має можливість повторно роздрукувати проїзний документ в особистому кабінеті користувача (за умови, що даний проїзний документ попередньо не був роздрукований на бланку проїзного документа встановленого зразку у касі).
Якщо запізнились на потяг
Якщо пасажир запізнився на потяг з особистих причин, то повернути кошти за невикористаний проїзний документ можливо лише не більше, ніж через годину після відправлення потягу та отримати 10 % вартості квитка і плацкарти (частина вартості проїзду, змінювана залежно від категорії вагону, потягу, що компенсує витрати на підготовку в рейс та обслуговування вагону).
Повернення вартості проїзду відбувається при наявності оригіналів проїздних документів. Повернення проїзного документа однієї особи після відправлення поїзда здійснюється на підставі документа, що посвідчує особу, прізвище та ім’я якої зазначено в проїзному документі.
Якщо пасажир помилково сів у потяг не того напрямку, що вказаний у проїзному документі, то він повинен покинути його на найближчій станції. У цьому разі начальник потягу складає акт, який дає право пасажиру безкоштовно повернутись назад до станції відправлення поїзда без оплати проїзду.
Якщо через це після повернення на станцію відправлення пасажир не встиг на потяг, зазначений у проїзному документі, то він пред’являє проїзний документ та акт загальної форми для поновлення дійсності квитка. При цьому сплачується вартість плацкарту нового квитка пасажиром.
Якщо пасажир забув речі у потязі
Якщо пасажир прибув до пункту призначення та виявив, що забув речі у вагоні, то потрібно звернутись до начальника станції із письмовою заявою. В свою чергу керівник станції негайно подає службову телеграму начальнику поїзда або начальнику станції на шляху прямування поїзда, де є можливість зняти речі черговим по вокзалу. У телеграмі вказуються номер вагона і місце, які займав пасажир, опис забутих речей і вимога про перевезення їх до станції, зазначеної власником, чи інша вимога.
При одержанні назад речей пасажир повинен сплатити перевізнику належні платежі (за зберігання, упакування, перевезення за тарифом багажу, якщо це мало місце), а також видати розписку довільної форми про одержання речей з зазначенням в ній свого постійного місця проживання, серії та номера паспорта або іншого документа, що посвідчує особу.
Якщо виникли непорозуміння між пасажирами та працівниками залізниці
Всі суперечки і непорозуміння, які виникають між пасажирами та працівниками залізниці, розв’язуються на станції начальником станції або начальником вокзалу, в поїздах під час руху - начальником потяга (старшим стюардом).
Якщо пасажир не згоден з рішенням начальника станції, вокзалу чи начальника потяга (старшого стюарда), це рішення може бути оскаржене відповідно до законодавства. Свою скаргу на дії перевізника пасажир може викласти в книзі скарг та пропозицій, яка є на кожній станції та в пасажирському потязі.
Фахівці БПД бажають читачам вдалих новорічних свят та сподіваються, що плани щодо відпочинку не зміняться, але якщо трапляться непередбачені обставини, кожен буде знати свої права та як їх захистити.
Фото з відкритих джерел