Тернополяни можуть допомогти своїм дітям не бути ізгоями в класі
Причиною того, що дитина стала ізгоєм у класі, часто є батьки. Несвідоме копіювання їхньої поведінки приводить до неправильної реакції на обставини. І саме це провокує зручність для інших виливати негатив. Тож якщо у класів з’явилась дитина-ізгой, допомагати в першу чергу повинні батьки, радить тернопільський практикуючий психолог Антоніна Богачук.
- У сім’ї повинні з’ясувати причину такого ставлення до дитини, - говорить психолог. – Потім варто налаштувати школяра на дружелюбне ставлення до інших. Пояснити, що люди змінюються, але й потрібно водночас змінювати себе.
Допомогти батькам змінити ставлення до неулюбленця у класі повинні вчителі.
- До підліткового віку ставлення класу до дитини на 90% залежить від ставлення вчителя до дитини, - продовжує Антоніна Богачук. - Якщо вчитель схильний публічно сварити чи критикувати дитину, відповідно рейтинг учня буде падати в очах однокласників. Тож у випадку появи ізгоя в класі, вчитель повинен показати іншим важливість саме цього учня. Потрібно виділити будь-яке вміння школяра, як таке, що є краще від усіх інших.
Проблема може критись у поганому володінні комунікативними навичками учня. У такому разі до роботи підключають психолога. Потрібно провести індивідуальну та групову роботу з боку шкільного психолога, а також відвідати тренінги соціалізації, додає експерт.
Тернополянам варто пам’ятати, що проблема цькування у школі не є рідкісним явищем. За даними британського Національного товариства з попередження жорстокого поводження з дітьми (NSPCC), 46% школярів колись ставали об’єктом насміхань. Адже ті, хто знущається з інших – це переважно люди, в яких стались неприємності в житті.
Фото з відкритих джерел