Тернополяни можуть переглянути інструкцію для вступу-2021
Результати ЗНО тернополяни отримають уже 30 червня. А із 14 липня зможуть за цими результатами подавати документи у виші. Триватиме прийом до 23 липня, 18:00.
Про те, скільки заяв можна подавати, які є квоти та яким буде прохідний бал, можна дізнатись на osvitoria.media.
Скільки заяв можна подати?
Спершу абітурієнтам слід визначитись із пріоритетною спеціальністю, це потрібно вказати у кожній заяві на бюджетну форму навчання. Кількість таких заяв залишили незмінною – їх можна подати не більше п’яти. Змінювати пріоритети після подання не можна. Є можливість лише скасувати одну із заяв.
Кількість заяв на контракт обмежили до 30. Експерти вважають, що цього досить для людини, яка має певні пріоритети, а не просто хоче (або її батьки прагнуть) отримати вищу освіту, байдуже за якою спеціальністю.
Коли подавати?
Подавати заяви швидше повинні тільки ті, хто ще буде проходити іспити, творчі конкурси, співбесіди. Їм слід встигнути це зробити з 14 до 16 липня (до 18:00).
Хто і як подаватиме паперову заяву?
Паперові заяви на вступ можна подати у два способи:
-в електронній формі;
-у паперовій формі.
Тим, хто подає заяви в електронній формі, заздалегідь, із 1 липня 2021 року, потрібно зареєструвати особистий електронний кабінет на сайті «Єдина державна електронна база з питань освіти».
Приносити заяву та копії документів у виш у часи пандемії - не найкращий вибір. Утім, саме так мають зробити випускники, які:
-належать до пільгових категорій і мають довести право на вступ за іспитами чи співбесідою;
-хочуть отримати додаткові бали за перемогу в міжнародних спортивних змаганнях та вступають на профільні спеціальності;
-ті, кому не вдається подати заяву в електронній формі.
Залишати оригінали документів на цьому етапі, доки немає рекомендацій до зарахування, ще не можна. Окрім заяви, необхідно продемонструвати приймальній комісії оригінали та подати копії таких документів:
-документа, що посвідчує особу (паспорт, свідоцтво про народження тощо);
-документа державного зразка про раніше здобутий освітній рівень, на основі якого здійснюється вступ, і копію додатка до нього (для випускників шкіл 2021 — свідоцтво про здобуття повної загальної середньої освіти);
-військово-облікового документа;
-документа, що підтверджує право на участь за іспитом, співбесідою, за квотами;
-копію сертифіката (сертифікатів) ЗНО. Абітурієнти мають право вступати у вищий навчальний заклад на основі сертифікатів зовнішнього незалежного оцінювання 2018, 2019, 2020 та 2021 років;
-чотири кольорові фотокартки розміром 3х4 см.
Які бувають квоти?
Квота 1 - для тих, хто вступає за іспитами.
Зокрема, діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, особи з їх числа, особи, які визнані постраждалими учасниками Революції Гідності, учасниками бойових дій, ті, хто за станом здоров’я потребують особливих умов ЗНО, але їх не допустили до тестування, бо не змогли створити такі умови (наприклад, люди з порушеннями слуху чи зору), люди, які мають захворювання, що є перешкодою для ЗНО (скажімо, епілепсія, сліпота, глухота, або такі тимчасові стани, як переломи кісток).
Квота 2 - для тих, хто з тимчасово окупованих територій Криму, Луганської та Донецької областей.
Квота 3 - за регіональним замовленням, для потреб регіону (особи, що завершили школи в певній адміністративно-територіальній одиниці (районі, місті, селищі) під час вступу на окремо визначені спеціальності).
Квота 4 - на медичні та педагогічні спеціальності (за угодою про відпрацювання не менш ніж три роки в сільській місцевості чи селищі міського типу).
Кому і як подавати електронну заяву?
Решті абітурієнтів можна подавати заяви в електронній формі. Для цього заздалегідь, з 1 липня 2021 року, потрібно зареєструвати особистий електронний кабінет.
З 14 липня кабінет почне працювати для подання заяв. При цьому вступник зазначає:
-адресу електронної пошти, до якої має доступ (вказана адреса буде логіном для входу в кабінет);
-пароль для входу в кабінет;
-номер, пін-код і рік отримання сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання;
-серію та номер документа про повну загальну середню освіту;
-середній бал додатка до вказаного документа (розрахувати його можна за допомогою калькулятора середнього бала на сайті).
Чи потрібна медична довідка?
Як і в попередні роки, це вирішують виші. Тож треба дізнаватися в університетах, до яких плануєте вступати. Цей пункт має бути прописаний у Правилах прийому. До слова, виші можуть вимагати інші додаткові документи, якщо є якісь особливості під час вступу на певну спеціальність або конкурсну пропозицію. Тож цей пункт варто читати дуже уважно, а ще краще — уточнити в приймальній комісії закладу вищої освіти. І не звертати уваги на те, що в Умовах прийому 2021 року немає вимоги про медичну довідку.
Чи додадуть бали за участь в учнівських олімпіадах?
Ні, на жаль. Через пандемію у 2021 році не провели IV етап всеукраїнських учнівських олімпіад. Тож додаткові бали за участь не нараховуватимуть під час обчислення конкурсного бала.
Коли пройдуть творчі конкурси, іспити, співбесіди?
Творчі конкурси відбудуться з 1 до 13 липня включно. Творчі конкурси переважно проводять на напрями, пов’язані з мистецтвом, дизайном, фізичною культурою та спортом. Також перевірка фізичної підготовки передбачена для всіх військових спеціальностей, майбутніх пожежників та правоохоронців.
Іспити проходять з 1 до 13 липня включно — для певних категорій пільговиків (детально можна почитати тут).
Ті пільговики, які можуть вступати за співбесідою, мають пройти її з 17 до 19 липня включно.
Яким буде прохідний бал?
Прохідні бали ще невідомі. Але приблизно дізнатись свої шанси можна за статистикою попередніх років, яку опублікували тут.
Хто не має шансів?
На бюджетні місця - усі абітурієнти, які набрали менше 125 балів. Кожен заклад вищої освіти у своїх Правилах прийому може встановлювати мінімальний прохідний бал на ту чи ту конкурсну пропозицію.
Не вступить абітурієнт, якщо подавав заяви лише на напрями «Право», «Публічне управління», «Міжнародні відносини» у будь-який виш і не набрав мінімальний конкурсний бал - 140.
Той, хто хоче на лікарські спеціальності, може бути спокійним, лише якщо його конкурсний бал буде понад 175. Важлива новація: обов’язковими конкурсними предметами в цьому році є українська мова та математика (а не, скажімо, хімія), а третій предмет - на вибір (біологія, хімія, фізика). Не зможуть претендувати на місце ті, в кого конкурсний бал нижчий за 175, а з другого та третього конкурсних предметів - менш як 150 балів.
Коли оприлюднять рейтингові списки та коли подавати оригінали?
До 12:00 20 липня оприлюднять «пільгові» списки вступників, рекомендованих до зарахування на бюджет:
-для тих пільговиків, які проходили співбесіди (наприклад, ті, хто має інвалідність унаслідок війни, особи, які не можуть відвідувати за станом здоров’я заклад освіти);
-за квотою 2 (із тимчасово окупованих територій Криму, Луганської та Донецької областей).
Вони мають подати оригінали до 10:00 23 липня.
28 липня - для основного контингенту вступників.
Ті, хто отримає рекомендації для вступу на бюджет, мають подати оригінали до 2 серпня, 18:00.
Якими способами можна подати оригінали?
Їх аж три, як і торік:
-принести особисто;
-переслати оригінали поштою;
-надіслати скани оригіналів електронною поштою.
У разі другого і третього способів відвідувати університет влітку взагалі немає потреби. Оригінали передаються тоді, коли укладається угода між вступником та університетом (максимум — на десятий день після початку навчання).
Із першим, традиційним, пунктом питань немає, окрім того, що за часів пандемії частина людей намагається якомога менше бувати в публічних місцях.
Надсилати поштою треба на адресу приймальної комісії. Дату подання документів визначають за відтиском штемпеля відправлення на поштовому конверті. Обов’язково слід зробити опис вкладень на випадок, якщо з листом чи бандероллю щось станеться. Звісно, недоліком цього способу є якраз певний ризик, що відправлення загубиться.
Надіслати скани оригіналів досить просто, але це реально, лише якщо у вступника є електронний підпис. Його можна отримати безкоштовно, але є і надавачі електронних довірчих послуг, які роблять це платно. Як і де краще отримати підпис, читайте докладно в поясненні Міністерства цифрової інформації.
Скан кожного документа треба завірити кваліфікованим електронним підписом (але зверніть увагу: є й інший різновид, так званий удосконалений електронний підпис, який не підходить вступнику). Трапляються непорозуміння, коли документи намагаються підписати електронним підписом батьків: так не можна. Сама процедура проста і потребує лише кількох хвилин: наприклад, у додаток для документів і державних послуг «Дія» завантажуєте підпис, а також файл скану, отримуєте файл із підписом. Ще один важливий нюанс: у роздрукованому вигляді такий файл з підписом не вважається оригіналом, він дійсний саме для цифрового обігу.
Коли відбувається зарахування на бюджет?
9 серпня 2021 року - ось цей важливий день для абітурієнтів 2021.
Фото з відкритих джерел