Тріщина на дамбі Тернопільського ставу – явище закономірне, пояснюють виконавці робіт

Тріщина, яка утворилась після ремонту дамби Тернопільського ставу, є передбачуваною, пояснив директор ТОВ «Тернопіль Мостобуд» Юрій Левкович, пише komun.te.ua. Вона автоматично усунеться, коли наступного року прокладуть верхній шар.

- Тріщина виникла тому, що саме в цьому місці під асфальтом знаходиться деформаційний шов, тому тріщина перейшла від бетону до асфальту, – каже Юрій Левкович. – Влітку, при вищих температурах зовнішнього повітря, асфальт легше розширявся, тому цього не було видно. Зараз же, при зниженні температури, тріщина проявилася ззовні. Деформаційний шов – це місце з’єднання бетонної плити із асфальтобетоном, а коефіцієнт розширення асфальтобетону зовсім інший, аніж коефіцієнт монолітної бетонної плити. Саме різниця у цих коефіцієнтах і «рве» асфальтобетон. Коли буде вкладений верхній шар асфальтобетону, то тріщина буде врегульована: у верхньому шарі асфальтобетону буде зроблений спеціальний проріз. Його заповнять спеціальною пластичною мастикою, яка дасть можливість рухомості і тріщини просто не буде видно. Отже, наступного року, коли по всій протяжності дамби влаштують верхній шар асфальтобетону, тріщини у цьому місці не буде.

22894377_10214676000119630_8346821888660051421_n (1)

Найближчим часом проведуть консервування шва бітумною мастикою, щоб уникнути потрапляння в нього вологи. Також проведуть шурфування декількох ділянок цієї частини дамби на предмет виявлення тріщин в монолітній плиті.

Фото з відкритих джерел

ремонтТернопільдамбаТерентріщина«Тернопіль Мостобуд»