Як тернополянам не попастись на гачки завдань ЗНО з англійською граматикою
Одна з найскладніших секцій ЗНО з англійської мови – «Використання мови». Тернополяни повинні підготувати себе до здатності проаналізувати кожне слово. Адже завдання виглядають вкрай легкими і абітурієнти включають помилковий рандомний вибір.
Для цього потрібно знати правила та форми, слова та відтінки їхніх значень. Які ж саме розділи граматики потрібні, радять на cambridge.ua.
По-перше, часи.
Це лише здається, що їх 16 для активного стану (Active Voice) і 10 для пасивного (Passive Voice). За фактом, є чотири групи (Simple, Continuous, Perfect, Perfect Continuous) для Active Voice і три групи (Simple, Continuous (Present & Past), Perfect) для Passive Voice. Погодьтеся, що 7 і 26 – це відчутна різниця. Так що не так усе вже і страшно.
По-друге, слова, які після себе беруть герундій або інфінітив.
Так, тут уже потрібно їх вчити. Але ж це можна робити весело! Наприклад, зібрати собі табличку – і на кожне слово вигадати жарт про друзів або знайомих. А хоч би й із друзями вигадувати разом.
По-третє, фразові дієслова.
Це, звісно, підступно з боку англомовного світу – так ускладнювати життя всім іншим. Але й тут є вихід. Згадуємо дитячий садочок і малюємо сніжинки. Врешті-решт, є програми на кшталт Flashcards, де можна створювати цілі архіви різних фразових дієслів і потім переглядати в транспорті дорогою до школи або додому.
По-четверте, сталі вирази.
Деякі слова добре (і правильно) звучать разом, деякі не звучать. Покладатися на особисте «звучить-не звучить» не слід. Краще все ж таки подібні вирази перевіряти та запам’ятовувати.
Й останнє у групі must-learn – це умовні речення (Conditionals).
Їх усього три основні групи, які потрібно знати й пам’ятати: реальне майбутнє, вигадані ситуації, нереальне минуле (шкодування та критика). Найпростіше: зробити собі три перевірочні приклади та запам’ятати ще 5–6 слів (as soon as, unless, when, as long as, provided that, etc.), які використовуються замість if.
Це, загалом, база, яка допомагає успішно виконувати граматичну частину «Використання мови». Якщо дозволяє час і є бажання, то ось ще:
Possessive Case (sister‘s – sisters’)
Personal Pronouns VS Possessive Adjectives (mine-my)
Determiners (other/another, this/that/these/those, each/every, either/neither, etc.)
Nouns (plurals, countable/uncountable)
Adjectives (-ing/-ed; comparisons)
Modals (must, have to, should, can, may, etc.)
Докладніше про самі завдання читайте у наступній публікації.
Про аудіювання і читання «Терен» писав ТУТ і ТУТ.
Фото з відкритих джерел