Як тернополянам не провалити аудіювання з англійської мови на ЗНО

Цьогорічне ЗНО з англійської мови залишає минулорічне нововведення – завдання з аудіювання. Тернопільські минулорічні абітурієнти пам’ятають, що якість звукозапису залишала бажати кращого. Щоб уникнути таких проблем цього року, а також ефективно підготуватись до виконання завдань після прослуховавування, фахівці радять скористатись інструкцією від викладачів Першого Кембриджського освітнього центру Мар’яни Кучеренко та Олени Української.

Тож на завдання у рубриці «Аудіювання» відводять 30 хвилин. Воно поділяється на три рівні складності – від найпростіших (Elementary) до найскладніших (Upper-Intermediate), пише osvita.ua.  

Всього абітурієнти матимуть 16 питань, з якими впоратись можна під час дворазового прослуховування тексту. Другий раз варто залишити лише для перевірки.

Помилки можуть бути:

- у перше чергу через неуважність. В умові чітко вказують, що саме потрібно зробити: відповісти на питання чи обрати правильне слово/вираз/малюнок. Дуже часто випускники помиляються саме через свою неуважність;

- через страх нових слів. У текстах мало б бути 3–5% незнайомих слів, яких не треба лякатися. Вони не впливають на розуміння тексту, а про їхнє значення можна здогадатися з контексту;

- якість звуку не може вплинути на результат. Абітурієнти мають право попередньо прослухати фрагмент аудіозапису для перевірки. Якщо в учасника ЗНО є зауваження щодо якості або гучності, саме на цьому етапі потрібно повідомити про це. Тоді інструктор зобов’язаний вжити передбачені протоколом заходи, щоб виправити ситуацію. А скаржитись на все це вже під час випробування або після нього буде пізно.

Якщо проаналізувати кожне завдання, воно потребує індивідуального підходу.

Перше завдання:

- складається із 6 питань. Перші три з них вимагають обрати малюнок, який передає те, про що розповідав спікер. Такі завдання мають перевіряти, наскільки студент вміє розуміти почуте, тож головне тут – навчитися проводити паралелі між різними формулюваннями одного й того ж. Така ж навичка знадобиться і для наступних трьох питань;

- завдання може містити згадування всіх трьох зображених предметів у тексті, але два – не по суті;

- також можуть використовувати формулювання, що відволікатимуть. Тому концентруватись необхідно на ключові слова питання.

Для прикладу, послухаємо аудіо й дамо відповідь на питання:

Для цього виділимо ключові слова: vet, advise та start. Одразу ж слід подумати, які можуть бути синоніми для слова start. Крім того, звертаємо увагу, що потрібна думка ветеринара, а не дівчинки. Дуже часто, коли всі варіанти з питання були згадані в аудіо, завдання містить слово або вираз, які чітко вказують на правильну відповідь. У наведеному прикладі це «start small … like a fish».

Щоби підготуватися до такого типу питань, можна знайти приклади завдань з PET, а саме – завдання №1 з розділу аудіювання.

Друга трійка потребує обрати варіант А, В або С, який письмово вказує на те, що саме сказав спікер. У цих завданнях важливо замислитися про синоніми до наведених варіантів. Тобто, у даному випадку, до romantic, amusing та sensational. В аудіо Sally каже: «entertaining» і «people may enjoy it».

Друге завдання:

- друга частина аудіювання містить п’ять питань рівня Intermediate. Для них прослуховуються інтерв’ю, тобто зазвичай це розмова двох спікерів, але одна людина щось питає, а інша – відповідає. І саме до відповідей наведені твердження, для яких потрібно вказати – True вони або False;

- тут слід використовувати той же підхід, що й у попередньому завданні: спочатку прочитати питання, визначити ключові слова та які синоніми можуть бути вжиті в аудіо замість них. Потім відповідаємо на питання під час першого прослуховування, а під час другого перевіряємо та корегуємо свої відповіді;

- слід зазначити, що в цьому завданні питання не завжди йдуть у тому ж порядку, як вони згадуються в інтерв’ю. Прослухати потрібний шматок тексту окремо не вдасться. Тож за 20 секунд, які надаються для ознайомлення з питаннями, потрібно встигнути почитати всі 5 питань;

- щоби підготуватися до другої частини аудіювання, можна також можна використовувати приклади завдань для PET, але вже частину 4 (там потрібно вказувати А або В, що відповідає true та false).

Третє завдання:

- у третій частині аудіювання на учасників чекає 5 питань із 3 варіантами відповідей до кожного. Тут треба прослухати монолог. Тожтреба розуміти, коли спікер переходить уже до наступного питання;

- як і раніше, ще до прослуховування надається 20 секунд на ознайомлення з питаннями та відповідями. Це короткий час, тому краще почати з читання всіх питань, а потім уже передивлятися варіанти відповідей до них;

- треба розуміти, що навряд чи запропонований правильний варіант буде слово в слово повторювати сказане. А навпаки, треба звертати увагу не стільки на слова, а більше розуміти головну ідею речення. І тому не так важливо, якщо ви не знаєте значення певного слова, головне – що розумієте, про що йде мова.

Для цього завдання є дві тактики виконання: 

1. Від зворотнього. Якщо незрозуміло, який варіант обрати, можна спочатку викреслити ті, що зовсім не відповідають дійсності. Наприклад, у завданні:

З уривку дізнаємося: In Cuba she realized that she has only 20 dollars in a place where only cash is accepted (варіант В). She had no idea how she was going to pay to her taxi driver. While she sat by the road trying to keep back tears, the driver offered her a place in his home for the night. The next morning, she found out that he and his wife had given up their bed for her. De Peccol says that strangers all over the world want to show you how kind and helpful they are in welcoming you to their country (варіант Сце інакше висловлене hospitality).

Тут згадані лише другий і третій варіант, а про перший – нічого не сказано, тому його (А) одразу можна викреслити. Далі, якщо придивитися, ключовим словом С є reject, але про це немає жодної згадки також, а отже, залишається варіант В.

2. Обирати відповідь за ключовими словами.

Уривок завдання: She left Portland, Oregon, on July 24th, 2015, supported by International Institute of Peace through Tourism and with a few sponsors.

Якщо придивитися, financial aid – це і є supported by a few sponsors.

Якщо хочеться потренуватися у вирішенні подібних завдань, можна взяти частину 2 прикладів завдань для тестів PET.

Посилити навантаження тестами PET для сприйняття розмовної англійської можна на:

esl-lab.com;

podcastsinenglish.com;

listenaminute.com.

І пам’ятайте, як би не завершилась підготовка, коли ж виконуєте завдання на іспиті, не залишайте їх без відповідей. Якщо знань не вистачає до певних із них, спробуйте вгадати.

Фото з відкритих джерел

ТернопільосвітаЗНОТеренанглійська мовааудіювання