Як тернополянам зануритись у середовище іноземної мови

Спілкуватися з носіями іноземної мови, не боятися наслідувати автентичний акцент, відвідувати курси, розмовні клуби чи вести переписки – такі поради дають охочим опанувати чужу мову. Та це не завжди допоможе початківцям у вивченні. Які бар’єри потрібно подолати та які кроки слід зробити на початку цього, здавалося б, нелегкого шляху, радить тернополянка, кандидат педагогічних наук викладач іноземної мови в IT Step University (Львів) Антоніна Палецька.

47400437_1964740950277144_8391542854232571904_n

– Усе в мові обертається навколо дієслова, воно найчастіше є основним семантичним навантаженням у реченні, – пояснює вона. – Саме тому слід зануритися у граматику (поверхнево) і дати відповіді на наступні питання: «Як будувати заперечення?», «Як відмінюється дієслово?», «Які основні правила побудови простих часів: минулого, теперішнього та майбутнього?». Разом з відповідями на ці питання ви розберетеся, які є займенники та які особливості їх вживання. Іменники зазвичай розділяють та групують тематичними блоками з урахуванням комунікативної мети та рівня володіння іноземною мовою.

Надзвичайно ефективною є трансформація навчального процесу у мовне середовище, тобто використання методу занурення, який передбачає слухання аудіо-, перегляд відеофайлів, читання текстів, статей та книжок. Таке занурення має відбуватися поступово, за принципом «від простого до складного», використовуючи ті матеріали, які допоможуть краще, до автоматизму засвоїти щойно набуті знання та навички, а згодом сприятимуть їх практичному використанню.

– Це дозволить вам розуміти та осмислювати іноземну мову на слух та засвоювати мовні й мовленнєві лексичні одиниці у відповідному контексті, – продовжує Антоніна Палецька. – Що стосується лексики, неодмінно використовуйте її у фразах, реченнях  та діалогах, уникайте зазубрювання ізольованих слів.

Якщо ж перейти до конкретних порад, що потрібно чи не потрібно робити, щоб оволодіти іноземною мовою, спеціаліст радить виділити кілька основних аспектів:

1. Ознайомитися з граматикою іноземної мови (особливості відмінювання дієслів, відмінки та роди іменників, наявність чи відсутність артиклів, правила побудови заперечень, питань та стверджувальних речень).

2. Регулярно прослуховувати аудіо-, відеоподкасти та інше іноземною мовою. Це допоможе сприймати автентичне мовлення на слух. Однак, щоб таке прослуховування формувало не лише рецептивні, але й (ре)продуктивні мовленнєві навички, потрібно певним чином реагувати на те, що ви слухаєте чи дивитеся: намагайтеся копіювати вимову спікера, повторювати фрази та вирази, відповідати на питання чи висловлювати свої думки з приводу почутого/побаченого.

3. Читати іноземною мовою, однак це лише перший крок, за яким одразу ж слід проговорювати прочитане, використовувати лексичні та фразеологічні одиниці, обговорювати зміст. Недостатньо бути лише слухачем, глядачем чи спостерігачем, для досягнення мети потрібно діяти.

4. Обрати свій індивідуальний ефективний метод для вивчення слів та виразів і розробити карточки. Використовувати вивчене у реальному спілкуванні.

5. Саме тому наступним пунктом буде визначення конкретної мети – чітко визначте для себе, яка ваша ціль, для чого ви взялися за таку нелегку справу і які перемоги в майбутньому вона вам принесе. Окресліть терміни її досягнення – це допоможе вам зрозуміти, з якою швидкістю потрібно опановувати той чи інший аспект. Та робіть систематичні кроки (без усіляких відмовок) для наближення до кінцевої цілі.

Фото з відкритих джерел

Тернопільбатьки і дітиосвітаТереніноземна моваАнтоніна Палецька