Зміни до Бюджетного регламенту - дієвий механізм впливу громади

Цього року міська рада внесла поправки до Бюджетного регламенту. Окрім змін, які узгоджували відповідність регламенту до Статуту Тернопільської громади та Бюджетного кодексу України, депутати підтримали пропозицію внести у документ бюджетні слухання. Про переваги цих змін та перші здобутки бюджетних слухань далі у статті.

Громадські активісти, зокрема представники ГО «ЕАГ «Акцент» давно висували необхідність проведення бюджетних слухань. Проблема була у тому, що вони передбачені Статутом  громади міста Тернополя, а у Бюджетному регламенті їх не було. Така невідповідність викликала складнощі участі  громадян у бюджетному процесі та підміну понять «громадські слухання» і «бюджетні слухання».

61371425_343855969651492_5758878410323525632_n

Результати обговорення Бюджету-2019

Положення, яке передбачає проведення бюджетних слухань було прийнято виконавчим комітетом міської ради 21 листопада 2018 року, а вже 7 грудня відбулися бюджетні слухання.

Всі пропозиції, які озвучувались, були занесені в протокол та направлені на розгляд депутатської комісії з питань бюджету та фінансів. У відповіді на інформаційний запит Коаліції ГО «Тернопільський центр реформ» міська рада повідомила, що пропозиції бюджетних слухань врахували частково.

60700696_846417282395481_2116339951078473728_n

60915036_613494432483934_6702125671738507264_n

На жаль, громадян, що взяли участь у бюджетних слуханнях було небагато. Люди скаржились на те, що слухання відбувалися о 12 годині дня, коли всі на роботі та не мають змоги бути присутніми.

Хоча не всі пропозиції, висунуті на бюджетних слуханнях, були схвалені, обговорення проекту бюджету дає позитивні результати. Громада виступила як партнер місцевої влади, який вміє не лише критикувати, а й прагне донести своє бачення проблеми та способів її вирішення.

 

60761671_668333633604636_2978025139297320960_n

60761762_1325027277651067_2865478622272028672_n

Що потрібно знати про бюджетні слухання?

Що це? Бюджетні слухання – це обговорення з громадою проекту бюджету, тобто всіх надходжень та видатків міста на наступний рік.

Коли проводять? Проводять слухання протягом 10 днів з дня оприлюднення проекту бюджету, оголошення про бюджетні слухання публікується на сайті Тернопільської міської ради.

Як взяти участь? Для участі потрібно зареєструватися на сайті міськради (попередня реєстрація) та на паперовому бланку перед початком слухань (безпосередня реєстрація). Крім учасників, присутніми можуть бути будь-які особи, якщо є вільні місця.Участь у голосуванні приймають лише зареєстровані учасники.

На що звернути увагу? Переважно цікавим для громадян є програма соціально-економічного розвитку.

Хто головує на бюджетних слуханнях? Заступник міського  голови або уповноважена особа.

Як подати пропозицію? Пропозиції до бюджету надсилаються на вказану в оголошенні адресу не пізніше одного робочого дня до проведення бюджетних слухань. Тривалість виступу до 5 хвилин.

Оприлюднення результатів. Не пізніше трьох робочих днів після проведення бюджетних слухань.

Хто приймає рішення про врахування/ не врахування пропозицій? Постійна профільна комісія з питань бюджету та фінансів схвалює рішення про часткове або повне врахування пропозицій бюджетних слухань.

61018262_618426548659126_8404604270686502912_n

Марія Карабин, аналітикиня Коаліції ГО «Тернопільський центр реформ»

Довідка: Ця аналітична довідка підготовлена Коаліцією ГО «Тернопільський центр реформ» в рамках Програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні. Зміст цієї довідки є винятковою відповідальністю Коаліції ГО «Тернопільський центр реформ» i не обов’язково відображає погляди USAID або уряду США.

ТернопільТернопільська міська радаТеренгромадськістьбюджетні слуханняГО «Тернопільський центр реформ»