Знання тернопільських учнів пропонують виміряти правильно

Тернопільські учні завершують контрольні роботи, екзамени та підведення підсумків навчального року. Вчителям нагадують, між тим, що варто оцінити і тим, що легко - часто пролягає прірва. Тому систему оцінювання результатів успішності навчання пропонують удосконалювати.

- Цікавий експеримент провели у Лоуренсвілльській приватній школі, що займає перші позиції в найкращих приватних елітних шкіл США. Дітей, які тільки-но повернулись з літніх канікул, попросили повторно скласти іспит з основних предметів, який вони складали наприкінці попереднього навчального року, - пише керівник приватної школи Наталія Ткачик. - Власне, це навіть була спрощена версія іспиту: з нього вилучили надто детальні запитання. Результати вразили: якщо у червні середньою оцінкою було B+(~9 по 12-ти бальній системі), то в червні лише F(~2 по 12-ти бальній системі). Жоден із школярів не залишився на тому ж рівні, якого досяг на початку літа, жоден не зміг пригадати усі важливі теми, пройдені минулого року. Хотілося б, якби і у нас навчальні заклади проводили такі експерименти.

Головним мінусом підсумків у школах вважають перевірку запамятовування інформації, а не її вмінь застосовування.

- Перевірити те, що дитина вивчила якусь інформацію з підручника дуже просто за допомогою стандартних запитань, - продовжує вчитель. - Звичайно ж, видається привабливою думка, що підручники, які завчають наші діти, все ж таки містять корисну інформацію. Проте, якщо все, що ми вимагаємо від дитини, це запам’ятовувати і відтворювати набір визначень, то звідки він, цей набір, - з підручника біології, методички з підготовки до іспиту, чи телефонної книжки - не так уже й важливо.  А перевірити те, що дитина вміє застосовувати отримані знання на практиці, вміє ефективно використовувати вивчені інструменти для вирішення проблем з реального світу - значно важче. А ще важче постійно оцінювати прогрес дитини, а не лише в кінці року, і забезпечити постійний і конструктивний зворотний зв’язок.

Фото з відкритих джерел

Тернопільбатьки і дітиосвіташколаТерензнанняпідсумки