Агро-новини 3 листопада
Новини аграрного сектору
Укрзалізниці щодоби не вистачає 3 тис. зерновозів
Дефіцит вагонного парку для зернових перевезень «Укрзалізниці» складає приблизно 2,5-3 тис. вагонів на добу. У цьому році ситуація поглибилась через введення вагового контролю та, як наслідок, переведення частини вантажів з автотранспорту на залізницю.
Про це розповів директор департаменту логістики ПАТ «ДПЗКУ» Дмитро Шмокарєв, повідомляють в корпорації.
«Сьогодні у нас план залізничних перевезень зернових виконується лише на 42%. Якщо це перевести у абсолютні цифри, то нам наразі не вистачає вагонів для перевезення майже 200 тис. т збіжжя», — зазначає очільник департаменту логістики.
За його словами, потреба в перевезеннях значно перевищує можливості залізниць та наявного вагонного парку. З іншого боку, деякі зернотрейдери, перестраховуючись від ризиків, подають заявки на більшу кількість вагонів, ніж їм фактично необхідно, що не дає можливості «Укрзалізниці» розподіляти вагони рівномірно у відповідності до реальних потреб.
Окрім того, проблема дефіциту вагонного парку спричиняє ще одну — затримку у прийманні елеваторами врожаю кукурудзи. Через те, що ранні зернові не вивозяться вчасно з елеваторів, останні не мають можливості приймати кукурудзу у заплановані терміни. Як наслідок, збільшуються ризики несвоєчасних поставок та простоїв.
«У такій ситуації ми, звичайно, намагаємось працювати у тісному контакті з усіма службами «Укрзалізниці» та налагодити активну взаємодію, аби забезпечити безперебійне виконання зовнішньоекономічних контрактів. Але проблема залишається, і, більше того, вона не тільки може стати причиною зриву термінів зовнішніх контрактів, а й ставить під загрозу виконання державних експортних програм загалом», — пояснює Дмитро Шмокарєв.
Стартував новий «пілот» з агрострахування
В Черкаській області запустили пілотний проект щодо страхування озимої пшениці та кукурудзи, повідомляють УНН.
Зокрема, мова йде про комплексну програму страхування для агробізнесу «Ваш урожай — наша турбота», яка була розроблена Міжнародною фінансовою корпорацією IFC спільно з компаніями-партнерами. Представник IFC Андрій Заріпов розповів, що програма вже реалізується у Полтавській та Вінницькій областях.
«Проект працює вже 7 років. Протягом цього часу ми напрацювали багато даних та на їхній основі створили страховий продукт, який був би доступним, зрозумілим і цікавим для агровиробника», — додав він.
Усі учасники проекту нарікають на низький рівень культури страхування в Україні. Навіть обов’язкове автострахування охоплює не більше 80% автовласників, а відсоток аграріїв, які укладають договори страхування, в рази нижчий.
«Страхування — це щось таке, як жінка для чоловіка: незрозуміло і дорого. Але ми створили унікальний страховий продукт. Я працюю в Україні три роки і впевнена: українські агровиробники — великі молодці, охоче впроваджують нові технології й успішно конкурують на світовому ринку. Але їм треба дати в руки відповідні фінансові інструменти. Цей страховий продукт — саме такий інструмент», — додала керівник з розвитку бізнесу компанії «Сингента» в Україні Хелен Феірлемб.
Протягом перших трьох років дії проекту агровиробники отримають спеціальні пільгові умови, консультативну підтримку та можливість взяти участь у тренінгах зі страхування та застосування новітніх агротехнологій.
Виробництво олійних вийде на новий рекорд?
Світове виробництво олійних культур у 2016/17 МP повністю відновиться після падіння минулого сезону, а можливо, навіть вийде на новий рекорд.
Про це свідчать прогнози ФАО.
Найбільший приріст очікується у обсягах виробництва соєвих бобів. Виробництво інших олійних культур також, імовірно, покаже зростання, за винятком насіння ріпаку.
Збільшення обсягів виробництва сої відбудеться в США за рахунок рекордно високих врожаїв. У Південній Америці виробництво може зрости лише помірно, так як очікується, що фермери скоротять посівні площі на користь конкуруючих культур. У Китаї та Індії виробництво також може зрости, змінюючи тенденцію до падіння, яка спостерігається протягом останніх років.
Зростання світового виробництва пальмової олії відновиться, оскільки олійні пальми в Південно-Східній Азії починають одужувати від наслідків несприятливих погодних умов в 2015/16. Як відмічають в ФАО, виходячи з поточних прогнозів, світове виробництво і споживання олій та шротів досягне рекордного рівня в 2016/17.
«Поточна оцінка глобального споживання шротів приблизно відповідає обсягам їх виробництва, отже, можна припустити, що світові запаси шроту будуть залишатися приблизно на рівні минулого сезону. На відміну від цього, світове споживання рослинної олії, згідно з прогнозами, випереджатиме виробництво з невеликим відривом, що вказує на помірне зниження світових запасів олії. У той час як відношення світових запасів до споживання як для олії, так і для шроту, згідно з прогнозами, покаже незначне падіння, відношення запасів до суми внутрішнього споживання та експорту для основних експортерів може залишитися незмінним або навіть незначно поліпшитися», — розповіли в ФАО.