Тернополянам варто готуватися до дорожчих поїздок у "дешевому" транспорті

Тролейбусники просять збільшити ціну на проїзд. За розрахунками КП “Тернопільелектротранс”, нині собівартість проїзду становить 2,71 грн., і це при нульовій рентабельності.

Про це на останньому засіданні виконкому міськради повідомив директор тролейбусного депо Андрій Мастюх. Утім, наразі чітко про терміни подорожчання проїзду говорити рано.

Востаннє тариф на проїзд у тролейбусах змінювався (до 1,5 грн.) ще у травні 2012 року. За три з половиною роки зросло практично все – від долара і запасних частин до соціального хліба та мінімальної зарплати.

– Ми підняли питання підвищення тарифу на проїзд у тролейбусах, бо для цього є всі економічні підстави, – каже директор тролейбусного депо. - Ви бачите, що робиться з енергоносіями. На 1 січня 2015 року ми платили за електроенергію 36,48 коп. за 1 кВт, з 1 квітня – 63 коп., а з 1 вересня вже платимо 78,9 коп. Тобто має місце подорожчання більш ніж у 2 рази. Більше того, НКРЕ вже прийняла постанову про підняття вартості електроенергії для підприємств міського електротранспорту з наступного року до 99 коп. Якщо на початку року підприємство платило за використану електроенергію 250-300 тис. грн. на місць, то нині – 500-550 тис. грн. А в зимовий період із включеними пічками витрати зростуть до 600 тис. грн. Окрім того, зросли ціни на паливно-мастильні матеріали, запчастини тощо. А ще ми повинні нашим працівникам платити достойну заробітну плату, адже вони попри те, що займаються перевезенням людей, дбають у першу чергу про безпеку.

elektrotrans.te.ua нагадує: щоденно в Тернополі на лінію виходить 55 тролейбусів. Водночас, зважаючи на непростий фінансовий стан підприємства (в тому числі і через невідповідність тарифів), тенденцію на збільшення втрат від перевезень пасажирів та невідшкодування державою у повному обсязі проїзду пільговиків (2-4 млн. грн. щороку), ситуація нині важко прогнозована.

– Є кілька шляхів виходу з цього становища. Перший і непопулярний – збільшення тарифу. Якщо виходити з фінансових показників, то розрахунковий тариф на сьогоднішній день становить 2,71 грн. Ми просимо збільшити вартість проїзду до 2,5 грн. – це тариф, який дасть змогу жити міському електротранспорту. На підприємстві розуміють, що ця вартість є не підйомною для нашого пасажира, тому пропонується інший варіант – надання дотацій з міського бюджету (фінансовий заступник мера Вікторія Остапчук повідомила, що ця сума мала би бути на рівні 8 млн. грн. у рік). Якщо жоден із варіантів не буде прийнятий, то тернополяни можуть залишитися без тролейбусів, а Тернопіль – без бюджетонаповнюючого підприємства (до 10 млн. грн. у рік КП ТЕТ перераховує до Пенсійного фонду і місцевих бюджетів) через неможливість у повній мірі ремонтувати транспортні засоби, купувати нові шини, проводити відрахування в різноманітні фонди тощо. Щоб не допустити останнього, потрібно приймати рішення найближчим часом. Ми, як могли, відтермінували цю ситуацію, але час «Х» уже настав. І це не примхи депо чи бажання отримати надприбутки, стоїть просте питання – виживання підприємства, – зазначив Андрій Мастюх.

Днями фахівці КП «Тернопільелектротранс» мають передати повні розрахунки щодо тарифу до профільного транспортного управління, опісля  документи надійдуть на розгляд до виконавчого комітету. За прогнозами, якщо знову не втрутиться «політика», вартість проїзду в електротранспорті може збільшитись не швидше, ніж з нового 2016 року.

 

Вибір читачів за тиждень

Відео