«З валізою на вихід», або як тернополянам вибрати перевізника у сезон відпусток

З валізами на вихід посеред швидкісної траси. Ні, це не уривок сценарію американського блокбастера. Це - початок моєї відпусти через недобросовісного перевізника. 

Почалося все з того, що я замовила квитки на автобус з Тернополя до Одеси. Рейс категорії «люкс» (і потім я вже дізналася чому так) від одного з міжнародних перевізників - зручні крісла, телевізори на кожного пасажира, окремі кондиціонери, туалет, розетки, Wi-Fi, стюардеса, яка готова будь-коли зробити чай/каву.

Недобре почалося ще до посадки. Буквально за кілька хвилин мені повідомили по смс, що автобус затримується на півтори години. З обіцяних півтори вийшло дві. Потім водії заблудилися «у трьох соснах», а точніше в поворотах на об'їзній у нашому ж Файному. Далі поперли до вже всім ненависного обмежувача висоти на «гаївському». Пробуючи то об'їхати «власними силами», ледь не втиснули 3,7 висоти автобуса в 3,3м опори моста. Так моя відпустка почалася з роботи на півставки штурманом.

Що найсмішніше - у Хмельницькому та Вінниці були такі ж штурмани-пасажири.

Однак вже на трасі Київ - Одеса було не до сміху. За 122 км до місця прибуття автобус зламався і то про це повідомили пасажири із кінця автотранспорту, адже там все було в диму. Через кілька хвилин спроб все полагодити нас просто виставили з валізами. І це - при температурі + 35 С на швидкісній трасі.

64410049_2709628239107600_565495335724515328_n
64410049_2709628239107600_565495335724515328_n

Дорога вже до Тернополя з тим же перевізником була без пригод.

Аби вас не спіткало таке ж «горе», яке може зіпсувати весь кайф від відпочинку, слід детально обирати перевізників. І ось на що варто звертати увагу.

В першу чергу - на загальну категорію напрямків: внутрішні та міжнародні. Перші дещо дешевші, однак наданий транспорт може бути на порядок нижче у якості обслуговування. Річ у тім, що за кордоном стандарти перевезення значно вищі й вимоги до перевізників теж. Тому, якщо вам не різниться у ціні - навіть на всеукраїнські маршрути беріть міжнародні рейси (у мене, наприклад, в обидва боки був рейс Варшава - Одеса).

По-друге, вид транспорту: літак, поїзд, автобус, морський лайнер, blablacar тощо. Тут все залежить від відстані та швидкості, а також від комфорту поїзди. Для далеких рейсів, або максимально швидких перевезень найкраще підходять літаки. На інший континент з комфортом можна дістатися і на круїзному лайнері. А от поїзди та автобуси - для відносно недалеких поїздок, тривалістю максимум до 15-20 годин (навряд, чи кому буде зручно проводити більше часу, сидячи в залізних коробках).

По-третє, ціна/якість. Так вже склалося, що в Україні найдешевшим транспортом є поїзд (категорія плацкарт). Дещо дорожчими - автобуси. У Тернополі ж поки немає аеропорту, а порту й взагалі, тому вибір (принаймні на кілька сотень кілометрів) простіший.

Якість залежить напряму від ціни. Чим вона вища, тим вам буде комфортніше.

По-четверте, надійність. На жаль, тут все однозначно. Як було і зі мною, поодинокі казуси все ж трапляються. Однак, якщо такі випадки скоріше норма, аніж виняток - бережіться від таких перевізників. Не лінуйтеся заходити на офіційні сторінки компаній та форуми, читати відгуки й питати знайомих про їх власний досвід.

До слова, перевізників як всеукраїнських, так і міжнародних можна перевірити на сайті Міністерства інфраструктури України, а саме - ТУТ.

Однак, з власного досвіду скажу:

1. Якщо ви хочете зекономити, або спробувати дещо більше, ніж пропонують турагенції - продумуйте відпочинок самотужки.

2. Якщо хочете просто відпочити, не думаючи ні про що - обирайте лише перевірених туроператорів. І найкраще тих, якими вже користувалися ваші близькі.

3. Навіть якщо у вас все проплачено, про всяк випадок продумайте запасний варіант, особливо самої поїздки. Перегляньте мапу, дізнайтеся розклад маршрутних таксі, визначте розташування вокзалів та готелю. І головне - не беріть із собою непотрібних речей, які лише ускладнять ваше пересування.

Корисно: якщо в дорозі ваш транспорт зламався:

1. зателефонуйте на гарячу лінію та повідомте про проблему;

2. вимагайте у представника компанії завірити поломку - достатньо підпису на вашому квитку;

3. зафіксуйте факт поломки - фото чи відео;

4. напишіть скаргу у службу зв'язку компанії та вимагайте компенсацію.

Фото автора

Вибір читачів за тиждень

Відео